فایق: مردم افغانستان هنوز هم قربانی تروریست‌ها هستند

© Photo / twitter account of naseer A fنصیر احمد فایق
نصیر احمد فایق  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2022
عضو شوید
نماینده افغانستان در سازمان ملل، می‌گوید که این کشور هنوز قربانی تروریسم است و مردم آن از اعمال تروریستی و تهدیدات ناشی از حضور گروه‌های تروریستی رنج می‌برد.
نصیراحمد فایق، نماینده افغانستان در سازمان ملل در رشته توییتی روز گذشته 30( اسد) نوشته است: "21 آگست روز بین‌المللی یادبود و گرامی‌داشت از قربانیان تروریسم است."
به گفته فایق، نماینده‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل پنج سال قبل، قطع‌نامه‌ای را با حمایت 95 کشور به‌خاطر شناسایی و نام‌گذاری این روز به مجمع عمومی این سازمان ارایه کرد و قطع‌نامه به اتفاق آراء به تصویب رسید.
او افزده است که در بر اثر تلاش‌های نماینده‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل "دومین قطع‌نامه برای افزایش و جلب کمک‌های بین‌المللی به قربانیان تروریسم نیز تصویب شد."
فایق همچنان افزده است: "این تلاش‌ها از جانب افغانستان به‌عنوان کشور قربانی تروریسم به‌خاطر هم‌بسته‌گی بین‌المللی و حمایت از قربانیان تروریسم صورت گرفت."
افغانستان در حالی قربانی تروریسم خوانده شده است که از تسلط طالبان بر این کشور یک سال می‌گذرد.
پیش از تسلط طالبان بر افغانستان شماری از اعضای گروه طالبان به‌عنوان تروریست در لیست سیاه شورای امنیت سازمان ملل قرار داشتند.
با وجود تعهد طالبان مبنی بر قطع رابطه با شبکه‌های جهانی تروریستی، اخیراً امریکا ایمن الظواهری، رهبر القاعده را در خانه یکی از مقامات این گروه مورد هدف قرار داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала