هشدار روسیه به ناتو درباره عواقب نادیده گرفتن "خطوط سرخ "

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2022
عضو شوید
معاون وزیر امور خارجه روسیه در بیاناتی سیاست ناتو در خصوص نادیده گرفتن "خطوط سرخ" را بسیار خطرناک عنوان کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید: سیاست مخرب ناتو در نادیده گرفتن "خطوط قرمز" که از سوی تعیین شده، بسیار خطرناک است.
معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با "ایزوستیا" گفت، روند مخرب کشورهای ناتو برای نادیده گرفتن خطوط سرخ ما و به درازا کشاندن رویارویی با روسیه در اوکراین، ایجاد تعادل در آستانه درگیری مسلحانه مستقیم، بسیار خطرناک است. بدیهی است که این امر باعث تشدید بیشتر بحران خواهد شد.
ریابکوف همچنین به خطرات استفاده از تسلیحات هسته ای اشاره کرد و خاطرنشان کرد که کشورهای دارای زرادخانه هسته ای باید به اصل عدم پذیرش جنگ بین یکدیگر پایبند باشند.
معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: با تشدید بحران اوکراین که به تقصیر رژیم کی‌یف و حامیان غربی آن رخ داد، این پیام نه تنها اهمیت خود را از دست نداده، بلکه اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
ریابکوف همچنین یادآور شد که دکترین روسیه به طور فرضی استفاده از زرادخانه هسته ای را تنها در پاسخ به تجاوز با استفاده از سلاح های کشتار جمعی علیه خود روسیه و متحدانش یا زمانی که موجودیت کشور در معرض تهدید قرار می گیرد، مجاز می داند.
معاون وزیر امور خارجه روسیه در پایان گفت: به عبارت دیگر، استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای تنها در پاسخ به حمله - برای دفاع از خود در شرایط اضطراری امکانپذیر است.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала