- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

یک انبار راکت‌های "هیمارس" امریکایی در اوکراین منهدم شد

CC0 / / US High Mobility Artillery Rocket System (HIMARS)
US High Mobility Artillery Rocket System (HIMARS) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2022
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه در آخرین گزارش خود اعلام کرد که انبار حاوی راکت‌های "هیمارس" امریکایی و سیستم های ضد هوایی غربی توسط راکت‌های "کالیبر" روسیه در منطقه اودسا منهدم شد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه، 21 اگست) اعلام کرد: "راکت‌های دوربرد دریا پایه "کالیبر" در منطقه شهرک مایورسکویه در منطقه اودسا، یک انبار مهمات حاوی راکت‌های سیستم‌های راکتی پرتاب چندگانه امریکایی "هیمارس" و سیستم های ضدهوایی ساخت غرب را منهدم کردند".
وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که نیروی هوایی عملیاتی-تاکتیکی نیروهای هوافضای روسیه طی حملاتی در منطقه گولیای-پل در منطقه زاپوریژیا، انبار سوخت تیپ 102 دفاع سرزمینی حامل بیش از 100 تن ذخیره سوخت دیزل برای تجهیزات نظامی را نیز منهدم کردند.
گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فبروری با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس‌جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала