نکوهش نور رحمان اخلاقی به گماشتن فرمانده نظامی ویژه از سوی گروه طالبان برای پنجشیر و اندراب

© Photo / facebook account of Ministry of Refugees and Repatriationsنورالرحمن اخلاقی
نورالرحمن اخلاقی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2022
عضو شوید
وزیر پیشین امور مهاجران و عودت کنندگان گماشتن فرمانده نظامی ویژه گروه طالبان برای ولایت پنجشیر و ولسوالی انداراب ولایت بغلان را نکوهش کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، نور رحمان اخلاقی، وزیر پیشین امور مهاجران و عودت‌کنند‌گان در واکنش به گماشتن فرمانده‌ نظامی ویژه گروه طالبان برای پنجشیر و اندراب امروز (یک‌شنبه، ۳۰ اسد) در تویترش نوشته است: "هبت‌الله ملا ذاکر را مسئول جنگ پنجشیر و اندراب گماشته و بازهم وقیحانه آدم‌کشی را ترجیح داده است".
ورزشگاه پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2022
‏رهبر طالبان برای پنجشیر و اندراب مسوول ویژه نظامی تعیین کرد + عکس
او افزوده است، که همیشه تجاوزگران محکوم به شکست اند و ستم هیچ‌وقت بی‌پاسخ نمی‌ماند. وزیر پیشین مهاجرین اضافه کرده است: "اما تأسف‌بار این‌که هنوز سفیهانی در حمایت از این جانی‌‌ها قراردارند و گویی عهد کرده‌اند هیچ‌گاه عاقل نباشند".
پیش از این، ملا هبت‌‌الله، رهبر طالبان، ملا عبدالقیوم ذاکر به‌حیث مسئول نظامی پنجشیر و اندراب گماشته بود. در همین حال، ملا محمد طیب حقانی به‌حیث فرمانده امنیه و ملا مسافر هم به‌عنوان فرمانده قول اردوی طالبان در پنجشیر تعیین شده‌اند.
عبدالقیوم ذاکر از فرماندهان مشهور طالبان است. او پیش از این در حکومت سرپرست طالبان به‌عنوان‌ معاون وزیر دفاع تعیین شده بود.
‏مقرری‌ عبدالقیوم ذاکر به یک واحد غیرمعمول و خارج از تشکیل اصلی نظامی طالبان با واکنش‌های روبه‌رو شده است.
محمد حلیم فدایی، والی جمهوریت در واکنشی در پیوند به این موضوع گفته است که تعیین او هم‌چون فرمانده نظامی ویژه برای پنجشیر و اندراب به معنی ناکامی در برابر مقاومت است.
طالبان در حالی برای پنجشیر و اندراب‌ها مسوول نظامی تعیین کرده که در این مناطق جبهات مخالف این گروه از جمله جبهه مقاومت فعال و با نیروهای طالبان درگیر هستند.
طالبان اما هم‌واره نبرد و مقاومت در پنجشیر و اندراب را رد کرده و آن‌را نبرد فیس‌‌بوکی می‌دانند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала