افغانستان دومین کشور مرگبار برای یاری رسانانی بین‌المللی

© https://twitter.comسازمان ملل: میلیون‌ها کودک در افغانستان از آموزش محروم شده اند
سازمان ملل: میلیون‌ها کودک در افغانستان از آموزش محروم شده اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2022
عضو شوید
سازمان بین‌المللی امدادرسان در جریان گزارشی افغانستان، میانمار و سودان جنوبی را مرگبارترین کشورها برای امدادگران بین‌المللی اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از جمهور، این سازمان امروز یکشنبه گفته است که براساس تجزیه و تحلیلی که از سوی CARE International روی اطلاعات پایگاه اطلاعاتی امنیتی کارکنان کمک‌های بشردوستانه انجام شده است، از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۴ امدادگر در سراسر جهان جان خود را از دست داده‌اند.
تحویل بیش از 19 میلیون دالر کمک های بشردوستانه به بانک بین المللی افغانستان (AIB)  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2022
کمک ۱۱ میلیون دالری استرالیا به افغانستان
بر اساس آمار ارایه شده، ۱۱ امدادگر در سودان جنوبی، ۸ تن در افغانستان و ۷ تن در میانمار کشته شده‌اند.
به این ترتیب، افغانستان دومین کشور مرگبار برای امدادگران بین‌المللی رتبه بندی شده است.
در ادامه گزارش آمده است: "این سه کشور نه تنها جزو خطرناک‌ترین مکان‌ها برای امدادگران هستند، بلکه مکان‌های فوق‌العاده چالش‌برانگیزی برای شهروندان‌شان نیز هستند و نزدیک به ۴۰ میلیون نفر در سراسر این کشورها با گرسنگی روبه‌رو هستند".
همچنین در این گزارش به ۸ واکسیناتوری اشاره شده است که در فیبروری سال ۲۰۲۲ در کندز و تخار از سوی تفنگداران ناشناس کشته شدند.
ملیسا کورنت مشاور حقوق بشردوستانه CARE افغانستان، گفته است: "این که امسال هشت امدادگر در افغانستان جان باختند، ویرانگر است. آن‌ها در کشوری که در بحبوحه یک بحران پیچیده بشردوستانه قرار دارد، کار بسیار مهمی انجام می‌دادند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала