اتحادیه اروپا: درخواست برای ایجاد حکومت همه‌شمول به معنی مداخله در امور داخلی افغانستان نیست

© Fotolia / Andrey Kuzminاتحادیه اروپا: ترکیه باید به پروتکل اروپایی لغو مجازات اعدام پایبند باشد
اتحادیه اروپا: ترکیه باید به پروتکل اروپایی لغو مجازات اعدام پایبند باشد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2022
عضو شوید
آرنو پاولز، رئیس هیات اتحادیه اروپا برای افغانستان در یک گفت‌وگوی ویژه با طلوع‌نیوز، تاکید می‌ورزد که خواست‌های جامعه جهانی از بهر ایجاد حکومت همه‌شمول، دادن حق کار و آموزش به بانوان به معنی دخالت در مسایل داخلی افغانستان نیست.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس هیات اتحادیه اروپا برای افغانستان، گفت: "نخستین موضوع، رفتن دختران به مکتب، این کاملا نخستین موضوع به اتحادیه اروپا است. موضوع دوم اجازه دادن زنان به کار و موضوع سوم حقوق بشری، آزادی رسانه‌ها، احترام به حقوق زندگی، اینکه دیگر کشتارهای فراقانونی وجود نداشته باشند و پس از آن ایجاد یک ساختار جامع سیاسی که مربوط به افغان‌ها می شود که چگونه آن را ایجاد می‌کنند".
به باور او، کابل باید کارهای انجام بدهد که سبب به رسمیت شناختن حکومت سرپرست شود.
هرچند پیش از این، طالبان خواست‌های جامعه جهانی به ویژه در باره چگونگی ایجاد حکومت در افغانستان را مداخله کشورها در مسایل داخلی افغانستان خوانده است، اما رئیس اتحادیه اروپا در این باره دیدگاه دیگری دارد.
آرنوت پاولز، افزود: "اگر آنان به این موضوع دقیق نگاه کنند، این مداخله نیست. شما نمی‌توانید این گونه گفت‌وگو داشته باشید و به طرف مقابل تان به گونه مثال بگوید من به شما می‌گویم که شما چی بگویید و چی نگویید، این یک گفت‌وگو نیست. گفت‌وگوها به اساس احترام گذاشتن به همدیگر اجرا می‌شود که در آن دو طرف به همدیگر گوش داده و سپس تصمیم پذیرفتن و نپذیرفتن آن را بگیرند. ما به رهبری بسیار دقیق گوش می‌دهیم که چی بگویند نه تنها به صحبت‌های شان دقت می‌کنیم، بلکه ما می‌بینیم که آنان چی اقدام‌های را انجام می‌دهد پس از آن تصمیم خود را می‌گیریم".
این مقام بلندپایه اتحادیه اروپا به این بارو است که به رسمیت شناختن حکومت سرپرست در افغانستان یک روند درازمدت خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала