نبیل: ممکن است ملا حسن آخوند استعفا دهد یا برکنار شود

© Photo / Suhail.Sرئیس وزرای طالبان
رئیس وزرای طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2022
عضو شوید
رئیس پیشین امنیت ملی می‌گوید که رئیس‌الوزرای طالبان ممکن است به‌دلیل بیماری و کهولت سن، استعفا دهد یا کنار گذاشته شود.
به گزارش اسپوتنیک، رحمت الله نبیل می‌گوید که براساس اطلاعات‌اش ملا محمدحسن آخوند، رییس‌الوزرای طالبان، ممکن استعفا دهد یا برکنار شود.
نبیل می‌افزاید: " برای جای‌گزینی ملا حسن، رقابت شدیدی بین ملا برادر، ملا یعقوب و سراج‌الدین حقانی جریان دارد، اما ملا حکیم حقانی، رییس قوه قضاییه فعلی گزینه مورد نظر ملا هبت‌الله برای جانشینی ملا حسن است."
این مقام ارشد امنیتی پیشین افغانستان به نقل از منابع خود در صفحه توییترش نوشته است که پاکستان، عربستان سعودی و بریتانیا سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله طالبان و رئیس شبکه حقانی را برای جانشینی ملا حسن آخند ترجیح می‌دهند اما خلیل‌زاد، نماینده پیشین آمریکا در افغانستان و قطر از ملا برادر یا ملا یعقوب حمایت می‌کنند.
ملا محمد یعقوب، فرزند ملا محمد عمر، رهبر پیشین طالبان در حال حاضر سرپرستی وزارت دفاع این گروه را در دست دارد و ملا عبدالغنی برادر، معاون ملا حسن آخند است.
این در حالی است که نشست طالبان در قندهار روز پنچ‌شنبه، 27 اسد، پایان یافت و طالبان در این نشست فیصله کردند که "امارت اسلامی" مشروعیت داخلی دارد و دفاع از آن واجب است. در نسخه نهایی فیصله‌های این نشست از جای‌گزینی ملاحسن با چهره جدیدی از میان طالبان، خبری نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала