مسکو: غرب برای حذف روسیه از سازمان ملل بیهوده تلاش می‌کند

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ
Здание Министерства иностранных дел РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2022
عضو شوید
وزارت مور خارجه روسیه می‌گوید،هر گونه سناریوهایی مبنی بر تلاش های احتمالی برای لغو اختیارات نمایندگان روسیه در سازمان ملل که در رسانه های غربی مطرح شده است، حدس و گمان است.
به گزارش اسپوتنیک،، وزارت امور خارجه روسیه سناریوهای مطرح شده در رسانه های غربی، تلاش برای "لغو" اختیارات نمایندگان فدراسیون روسیه در سازمان ملل را گمانه زنی خواند.
وزارت امور خارجه روسیه گفت: این هفته گزارش هایی در رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینکه غرب ممکن است تلاش کند تا اختیارات سازمان ملل را از مقامات روسیه سلب کند.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: با توجه به تلاش‌های احتمالی شرکای غربی ما برای اخراج روسیه از سازمان ملل، از جمله با اجرای ایده خروج از اعتبارنامه نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، بارها اشاره شده است که چنین سناریویی آشکارا غیرقابل تحقق است.
وزارت امور خارجه روسیه گفت: واقعیت این است که تنها مجمع عمومی سازمان ملل می‌تواند فدراسیون روسیه را به توصیه شورای امنیت که کشور ما عضو دائمی آن با حق وتو است و در ماده ششم منشور سازمالن ملل در مورد آن توضیح داده شده است، از عضویت در این سازمان محروم کند.
وزارت خارجه روسیه گفت: "راه قانونی دیگری" برای اجرای چنین طرحی وجود ندارد.
در بیانیه وزارت خارجه روسیه در ادامه آمده است: "تلاش برای ایجاد چنین مکانیسم‌هایی مستلزم نیاز به ایجاد تغییرات مناسب در اساسنامه این سازمان است و برای این امر لازم است که دو سوم اعضای مجمع عمومی سازمان ملل به آنها رای بدهند."
وزارت روسیه افزود: "پس اصلاحات باید توسط دو سوم کشورهای عضو، از جمله، مجدداً، همه اعضای دائمی شورای امنیت، تصویب شود".
وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: در مورد اختیارات نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، اعتبارنامه مربوطه با امضای رئیس جمهور فدراسیون روسیه به دبیرکل این سازمان تقدیم می شود و نه این یا آن کشور غربی.
، این نهاد ارشد دیپلماتیک روسیه تاکید کرد که "اختیارات نماینده دائم با نامه‌های قابل فسخی پایان می‌یابد که این نامه‌ها نیز به امضای رهبر کشور و قبل از عزیمت دیپلمات به وطن ارائه می‌شود
وزارت امور خارجه روسیه در پایان گفت: "هر سناریو دیگری در این زمینه که در رسانه ها منتشر می شود، گمانه زنی بیش نیست و با واقعیت انطباق ندارد."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала