مخالفت بیشتر امریکایی ها با به رسمیت شناختن دولت گروه طالبان

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2022
عضو شوید
در یک همه پرسی بیشتر امریکایی ها با به رسمیت شناختن دولت گروه طالبان مخالفت شان را نشان دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، در یک همه پرسی یک نهاد تحقیقاتی امریکایی موسوم به شورای شیکاگو نشان می‌دهد، که ۷۶ درصد از امریکایی‌ها از پذیرش افغانستانی های همکار نیروهای امریکایی به عنوان مهاجر پشتیبانی می‌کنند، ۷۹ درصد موافق رهاسازی ذخایر ارزی افغانستان نیستند و ۸۳ درصد با به رسمیت‌شناسی حکومت این گروه‌ مخالفت دارند.
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2022
معاون وزارت خارجه امریکا: هنوز حتی فکر کردن درباره به رسمیت شناختن طالبان زود است
در این میان ۹۱ درصد جمهوری‌خواهان و ۸۱ درصد دموکرات‌ها مخالف به رسمیت شناسی طالبان به عنوان حکومت مشروع افغانستان اند.
به صورت عموم ۷۳ درصد امریکایی‌ها طرفدار ارایه کمک‌های غذایی به مردم افغانستان هستند. این رقم در میان هواداران دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به ترتیب به ۶۴ درصد و ۸۲ درصد می‌رسد.
در همین حال، ۵۶ درصد امریکایی‌ها طرفدار پذیرش همه مهاجران در ایالات متحده اند؛ در حالی که این درصدی حمایت در رابطه به پذیرش افغانستانی های همکار نیروهای امریکایی به ۷۶ درصد می‌رسد.
از این میان ۷۲ درصد دموکرات‌ها طرفدار پذیرش تمام مهاجران افغانستانی در امریکا اند؛ در حالی که تنها ۳۴ درصد جمهوری‌خواهان حمایت‌شان از پذیرش این مهاجران را اعلام می‌کنند.
این نظرسنجی در ۵۰ ایالات امریکا از ۱۵ جولای الی اول اگوست راه‌اندازی شده و در آن با ۳۱۰۶ امریکایی مصاحبه شده است.
در همین حال کارشناسان هم می گویند، که بیشتر شهروندان افغانستان هم مخالف آزاد سازی ارزهای افغانستان در حکومت گروه طالبان است، چرا که با افتادن این ارزها به دست گروه طالبان، آنان به تقویت نیروهای نظامی خود می زنند و گروه های مخالف خود را بیشتر سرکوب و آزادی انسان ها را بیشتر نقض خواهد کرد.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان در پانزدهم اگوست سال گذشته میلادی، پس از گریزی اشرف غنی وارد کابل شده و تسلط شان را بر کل افغانستان به جز پنجشیر اعلام کردند، که پس از دو هفته بر پنجشیر هم یورش بردند و پس از یک درگیری چند روزه مرکز این ولایت را تصرف کردند و اما درگیری های پراگنده در این ولایت تاکنون میان این گروه و نیروهای جبهه مقاومت ملی در این ولایت جریان دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала