علاقمندی سیزده کشور جدید به کار گروه بریکس

© Sputnikبریکس
بریکس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2022
عضو شوید
سیزده کشور جدید به کار گروه بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی) علاقه نشان دادند.
به گزارش اسپوتنیک، ژانگ هانهویی سفیر چین در مسکو روز 20 اوت (شنبه) اظهار داشت که سیزده کشور جدید به کارسازمان بریکس (که برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی اعضای آن هستند) علاقه نشان دادند. آن ها ایده های امیدوارکننده و استراتژیک را برای توسعه آینده این سازمان مطرح کردند.
وی در ادامه افزود: " در سه رویداد "بریکس +" (BRICS+) نه تنها رهبران پنج کشور BRICS، بلکه 13 کشور در حال توسعه دیگر نیز حضور داشتند. شرکت کنندگان در رویدادها با تمرکز بر موضوعاتی مانند بهبود مکانیسم بریکس، حکمرانی جهانی، مبارزه مشترک با همه‌گیری و بهبود اقتصادی، به تعدادی از نتایج مهم و نوآورانه سازمانی دست یافتند، ایده‌های امیدوارکننده و راهبردی را برای رسیدگی به چالش‌های مبرم پیش روی بشریت و توسعه آینده بریکس ارائه کردند.
شایان ذکر است، در ماه ژوئن، آرژانتین و ایران برای پیوستن به بریکس درخواست دادند. همانطور که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، این کشورها نامزدهای شایسته ای برای پیوستن به بریکس هستند، روند مقدماتی برای گسترش این اتحادیه از قبل آغاز شده است. پورنیما آناند، رئیس مجمع بین‌المللی بریکس، بعداً اعلام کرد که مصر، عربستان سعودی و ترکیه نیز قصد دارند برای عضویت در بریکس درخواست دهند. به گفته وی، در حال حاضر در اجلاس بعدی، می توان در مورد پذیرش برخی از این کشورها بحث و گفتگو کرد و تصمیم گرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала