ایست کار پروژه برق کاسا یک هزار

© شرکت برشناتکمیل شدن لین برق 500 کیلوولت ترکمنستان و لین 220 کیلوولت تا مرز ترکمنستان
تکمیل شدن لین برق 500 کیلوولت ترکمنستان و لین 220 کیلوولت تا مرز ترکمنستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2022
عضو شوید
مسئولان تاجیکستانی از توقف کار پروژه برق کاسا یک‌هزار در افغانستان خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، حکومت تاجیکستان می‌گوید، به دلیل وضعیت امنیتی در افغانستان کار پروژه برق کاسا یک‌هزار در افغانستان متوقف شده است.
فیض‌ علی سمیعوف، رئیس دفتر پروژه برق تاجیکستان گفته است، که کار روی این پروژه که قرار بود در سال آینده تکمیل شود به استثنای افغانستان در سه کشور دیگر ادامه دارد.
برخی از جزئیات افزایش قیمت برق در ایران  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2022
آیا احتمال راه‌اندازی مجدد تطبیق پروژه "کاسا یک‌هزار" وجود دارد؟
بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان گفت، که وضعیت در افغانستان عادی است و مشکل امنیتی وجود ندارد. این مقام طالبان تاکید کرد که برای تطبیق پروژه‌ها در افغانستان مشکل امنیتی وجود ندارد و زمینه برای اجرای پروژه‌ها مساعد است.
سمیعوف گفته است "ما امیدوار هستیم که تماس‌ها با طرف افغانستان برقرار شود و راه‌های تطبیق این پروژه بررسی شود".
یادآوری می کنیم، که پروژه کاسا یک‌هزار در سال ۲۰۱۶ با حضور مقام‌های ارشد تاجیکستان، افغانستان، قرقیزستان و پاکستان افتتاح شد. این پروژه، برق تاجیکستان و قرقیزستان را از طریق افغانستان به پاکستان منتقل می‌کند.
کاسا یک‌‌هزار یکی از بزرگ‏‌‌ترین پروژه‌‌ انتقال انرژی برق آسیای مرکزی به آسیای جنوبی است. این پروژه به طول ۱۲۵۰ کیلومتر از خاک افغانستان می‌گذرد.
هزینه پروژه کاسا یک هزار حدود یک میلیارد و ۱۷ میلیون دالر پیش‌بینی شده که از سوی بانک جهانی، بانک آسیا، بانک توسعه اسلامی و کشورهای امریکا و بریتانیا پرداخت می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала