دبیرکل ناتو رویدادهای افغانستان را یک تراژدی برای این ائتلاف خواند

© AFP 2023 / Mandel Ngan Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг во время собрания Конгресса США в Вашингтоне
Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг во время собрания Конгресса США в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2022
عضو شوید
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اظهار داشت که وضعیت افغانستان یک سال پس از روی کار آمدن طالبان (گروه تحت تحریم سازمان ملل به جهت فعالیت های تروریستی) نه تنها برای ساکنان این کشور، بلکه برای کشورهای پیمان آتلانتیک شمالی که تلاش کردند به ایجاد یک کشور باثبات و دموکراتیک کمک کنند، به یک تراژدی تبدیل شده است.
به گزارش اسپوتنیک، استولتنبرگ در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل گفت: "ما شاهد یک تراژدی واقعی در افغانستان برای مردم افغانستان، به ویژه زنان افغان هستیم... در یک سال گذشته، ما شاهد یک عقب گرد شدید بوده ایم. این نه تنها برای افغانستان، بلکه برای متحدان و شرکای ما که کارهای زیادی برای یک افغانستان صلح آمیز و دموکراتیک انجام داده اند، یک تراژدی است".
به گفته وی، امریکا و کشورهای ناتو که به افغانستان آمدند، توانستند با تروریسم مقابله کنند، اما به وظیفه بلندپروازانه تر ساختن یک کشور آزاد و دموکراتیک عمل نکردند.
دبیرکل ناتو گفت: "ما باید از آنچه در این سال‌ها در افغانستان رخ داده درس‌های سخت بگیریم".
اوایل ماه اگست 2021 طالبان حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان را افزایش داد. 15 اگست سال گذشته نیروهای این گروه وارد کابل شدند و کنترول کاخ ریاست جمهوری را به دست گرفتند. سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان کشور را ترک کرده است. بامداد 16 اگست 2021 طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала