- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

امتناع کشورهای اروپایی از دادن وعده کمک‌های نظامی به اوکراین

Гаубица CAESAR - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2022
عضو شوید
پولیتیکو با استناد به داده‌های موسسه کیل برای اقتصاد جهانی می‌نویسد، شش کشور بزرگ اروپا در ماه جولای وعده کمک‌های نظامی دوجانبه جدید خود را به اوکراین ندادند.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته محققان، این برای اولین بار از زمان آغاز درگیری‌ها در اواخر ماه فبروری اتفاق افتاد.
این نشریه می‌گوید: این نشان می‌دهد که علی‌رغم تغییرات تاریخی در سیاست دفاعی اروپا، زمانی که فرانسه و آلمان متزلزل شروع به ارسال تسلیحات به اوکراین کردند، کمک‌های نظامی به کی‌یف ممکن است درست زمانی که اوکراین یک ضد حمله قاطع را اعلام کرد، کاهش یابد.
به گفته این نشریه، این اعتقاد ارتش و سیاستمداران اوکراینی را تایید می‌کند که قدرت های بزرگ اروپایی با کمک‌های نظامی که از بریتانیا، پولند و ایالات متحده می‌آید، همگام نیستند.
"کریستف تربش"، مدیر تحقیقات موسسه کیل، به پولیتیکو گفت که تعهدات کمک‌ نظامی اروپا به اوکراین از اواخر اپریل روند نزولی داشته است.
تربش گفت: اگرچه درگیری وارد مرحله حساسی شده است، اما ابتکارات امدادی جدید به پایان رسیده است.
Эмблема Центрального разведывательного управления в главном офисе в Лэнгли, Вирджиния - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
افسر سابق سیا: امریکا ریاکارانه از اوکراین استفاده می‌کند
اخیراً، کی‌یف بارها اعلام کرده است که قصد دارد یک ضدحمله علیه منطقه خرسون انجام دهد. همانطور که میخائل شرمت، معاون دومای دولتی روسیه در کریمه قبلاً گفته بود، اقدامات نیروهای مسلح اوکراین منجر به خسارات جبران ناپذیری خواهد شد، تلاش برای تصرف منطقه با "مقابله کوبنده" مواجه خواهد شد.
پس از عملیات ویژه نظامی روسیه، کشورهای غربی همچنان به تامین سلاح به اوکراین ادامه می‌دهند. به عنوان مثال، واشنگتن اخیراً بسته کمک نظامی به ارزش حدود یک میلیارد دالر را اعلام کرد که شامل مهمات توپخانه، هزار سیستم ضدتانک جاولین، موترهای زرهی طبی، مواد منفجره و دارو می‌شود.
مسکو نیز به نوبه خود بارها اعلام کرده است که ارسال تسلیحات تنها درگیری را طولانی می‌کند و حمل و نقل سلاح به یک هدف قانونی برای نیروهای هوافضای روسیه تبدیل می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала