رهبر گروه طالبان در خانه جنرال عبدالرازق زندگی می‌کند

© Photo / General Abdul Raziq FBجنرال رازق، فرمانده پولیس کندهار
جنرال رازق، فرمانده پولیس کندهار  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2022
عضو شوید
فرمانده پیشین پولیس کندهار می‌گوید، که فردی که طالبان او را رهبر خود معرفی می‌کنند، در خانه فرمانده پیشین و قدرتمند کندهار زندگی می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، تادین خان اچکزی فرمانده پیشین پولیس کندهار گفت، که ملا هبت‌الله تاکنون چندین نشست را با جنرال‌های آی‌اس‌آی پاکستان در خانه جنرال عبدالرازق برگزار کرده است.
جنرال عبدالرازق، فرمانده پیشین و قدرتمند کندهار در سال ۱۳۹۷ در جلسه با حضور والی کندهار و فرمانده ناتو از سوی یکی از نگهبانان والی پیشین کندهار کشته شد.
جنرال رازق، فرمانده پولیس کندهار  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.11.2021
نام اکادمی پولیس جنرال رازق به نام قاتل وی تغییر داده شد
خانه جنرال عبدالرازق که بیشتر از نزده اتاق دارد در نزدیکی چهارراهی فواره آب و در کوچه ششم شهرک عینو مینه کندهار موقعیت دارد.
پس از تسلط طالبان بر افغانستان، این گروه اعلام کردند، که ملا هبت‌الله آخندزه، رهبر طالبان در کندهار مستقر شده است. با گذشت یک سال، اما طالبان هیچ تصویری از ملا هبت‌الله منتشر نکرده‌اند.
پیش از این گزارش‌های بیشماری مبنی بر مرگ ملا هبت‌الله منتشر شده بود.
در ماه‌های پسین، طالبان از ملاقات و نشست‌های مختلف هبت‌الله آخندزاده با شماری از مسئولاین این گروه و برخی از علمای دینی در کندهار خبر دادند.
پس از ورود طالبان به کندهار، عبدالخالق اچکزی، برادر جنرال عبدالرازق با نشر تصاویری از آرمگاه این فرمانده نظامی گفت، که طالبان صحن این مقبره را به پارکینگ موتر تبدیل کرده‌اند.
جنرال رازق یکی از مخالفان سرسخت طالبان بود. او بارها طالبان را ابزار دست سازمان استخباراتی پاکستان خواند و از سیاست‌های پاکستان در قبال افغانستان انتقاد کرد.
طالبان به محض تحکیم قدرت، اکادمی پولیس ملی زون جنوب غرب را به اسم "ابودوجانه" نام‌گذاری کرد. ابودوجانه، عامل قتل جنرال عبدالرازق است.
مقام‌های پیشین حکومت افغانستان گفتند، که فرد مهاجم و قاتل جنرال عبدالرازق یکی از نفوذی‌های طالبان بود. گروه طالبان آن زمان مسئولیت این حمله را به عهده گرفتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала