- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

هشدار روسیه از احتمال دسترسی اوکراین به چرخبال های ربوده شده افغانستان

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت امور خارجه روسیه
وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2022
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد که احتمال دارد چرخبال های ربوده شده افغانستان به دسترس اوکراینی قرار گیرد.
به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، مدیر بخش دوم آسیا در وزارت خارجه روسیه اظهار داشت که روسیه نمی خواهد حدود صد هواپیما و چرخبال که سال گذشته نظامیان افغانستان با آن ها به ازبکستان و تاجیکستان فرار کردند به دست اوکراین بیفتد.
کابلوف در ادامه افزود: " برای ما مهم است که آن هلیکوپترها و هواپیماهایی که به خاک ازبکستان و تاجیکستان رسیدند، زمانی که رهبران نظامی و نظامیان افغان فرار کردند و دهها بالگرد و هواپیما را ربودند، به اوکراین برسند: حدود 60 بالگرد و هواپیما به تاجیکستان و حدود 40- 50 بالگرد و هواپیما به ازبکستان ربوده شدند".
در ماه آگست سال گذشته، پس از روی کار آمدن طالبان * در کابل، خلبانان نیروی هوایی افغانستان با بستگان خود با هواپیماها و هلیکوپترهای نیروی هوایی کشور به ازبکستان گریختند.
در همین حال مقام‌های دفاعی ایالات متحده آمریکا نیز گفتند دولت‌های ازبکستان و تاجیکستان هیچ برنامه‌ای برای واگذاری هواپیماها و بالگردهای دولت پیشین افغانستان به طالبان ندارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала