گزارش ستانوران در مورد نظامیان افغان؛کارشناس: باید شرم کنند که امریکایی‌ها در 20 سال دستاورد نداشتند

© facebook Ministry of Defense پس زدن یورش جنگجویان طالبان از سوی نیروهای دولتی افغانستان 
پس زدن یورش جنگجویان طالبان از سوی نیروهای دولتی افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.08.2022
عضو شوید
اعضای کنگره ایالات متحده نگرانند که اطلاعات مهمی در خصوص سربازان ارتش این کشور را روسیه دریافت کند.
گزارش ویژه جمهوری خواهان که در رسانه های امریکا منتشر شده است، آمده است که واشنگتن نتوانست صدها سرباز افغان را که توسط ایالات متحده آموزش دیده بودند از کابل تخلیه کند، آنان "تاکتیک‌های ارتش و همچنین جامعه اطلاعاتی ایالات متحده را خوب می‌دانند".
به گفته جمهوری خواهان، آنان ممکن است که توسط کشورهای مانند، روسیه، ایران و چین استخدام شوند، که خود به گونه جدی امنیت ملی ایالات متحده را تهدید می کنند.
هر چند که دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی کاخ سفید می گوید که این گزارش جمهوری خواهان نادرست و اظهارات آنان دور از واقعیت است.
در این مورد یحیی چاوش، نظامی و کارشناس برجسته سیاسی افغانستان به خبرگزاری اسپوتنیک افغانستان می گوید که آنچه که سناتوران جمهوری‌خواه در خصوص افغانستان و روسیه احساس ناراحتی دارند، این خود بازی استخباراتی ایالات متحده امریکا است.
او گفت:

اگر این واقعیت داشته باشد، باید به حال این سناتوران تاسف کرد، کسانی که با بیست ناآگاهی در مورد افغانستان و سربازان افغان که هزاران سرباز دشمن (دولت پیشین) که توسط ناتو امریکا بود، آموزش دادند و دوباره به طالبان پیوستند. این فریب می دهند که تاکید دارند ما نتوانستم سربازان آموزش دیده خود را از افغانستان تخلیه کنیم، چطور ممکن که بیش یکصد هزار سرباز که در افغانستان آموزش دیده از افغانستان بیرون کنند، این خود ممکن نبود.

یحیی چاوش - اسپوتنیک افغانستان
یحیی چاوش
کارشناس سیاسی و نظامی پیشین افغانستان
آقای چاوش تاکید دارد که حضور بیست سال نظامی غرب امریکا و ناتو در افغانستان از شروع و خروج آنان، آنچه این ها آموزش می دادند، تمام آموزش های همه روز افشا می‌شد.
او افزود

آنچه این ها آموزش می داده اند همه خبر داشتند، ایران و کشورهای از نوع آموزش آن‌ها خبر داشتند، حتی کشور های همسایه و گروه تروریستی در داخل افغانستان، در این مدت که شماری از گروه های تروریستی از تمام امکانات نظامی ناتو مانند، غذا، سلاح های و مهمات نظامی استفاده می کردند در مورد شواهد بسیاری زیادی وجود دارد.

یحیی چاوش - اسپوتنیک افغانستان
یحیی چاوش
کارشناس سیاسی و نظامی پیشین افغانستان
این کارشناس سیاسی تاکید دارد که آنچه سران این کشور در افغانستان انجام داده اند، و سناتوران در این خصوص بی خبر بوده اند، همین بی خبری تمام اهداف آنان را بی نتیجه ساخت، همین باعث شکست نگین و شرم‌آور و فرار افغانستان شد.
آقای چاوش می گوید:

سناتوران باید احساس شرم داشته باشند که دولت شان بیست سال در افغانستان بود، در این مدت هیچ دستآورد مثبتی برای مردم افغانستان و دولت افغانستان نداشت

یحیی چاوش - اسپوتنیک افغانستان
یحیی چاوش
کارشناس سیاسی و نظامی پیشین افغانستان
به گفته این کارشناس، نظامیان امریکایی نیروهای افغان را مانند، چین، روسیه و هند آموزش درست نداده اند.
گفتنی‌ست که اوایل ماه آگوست 2021 "طالبان" حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان را افزایش داد. 15 آگوست سال گذشته نیروهای "طالبان" وارد کابل شدند و کنترل کاخ ریاست جمهوری را به دست گرفتند، سپس گزارش شد اشرف غنی، از کابل فرار کرد.
بامداد 16 آگوست 2021 محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی "طالبان" اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد.
روز 7 سپتامبر سال گذشته "طالبان" فهرست اعضای دولت جدید افغانستان را اعلام کرد؛ ملا محمدحسن آخوند به عنوان سرپرست نخست‌وزیری و ملا عبدالغنی برادر و عبدالسلام حنفی به عنوان معاونان نخست وزیر انتخاب شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала