Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

سمیرا اصغری: "المپیک و تربیت بدنی تا پایان 2022 تحت کنترل طالبان انتخابات خواهند داشت"+ عکس

© Photo / سمیرا اصغری، عضو کمیته بین‌المللی المپیک سمیرا اصغری، عضو کمیته بین‌المللی المپیک
سمیرا اصغری، عضو کمیته بین‌المللی المپیک  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.08.2022
عضو شوید
سمیرا اصغری، عضو کمیته بین‌المللی المپیک می‌گوید که IOC در مورد حضور زنان در ورزش و فعال‌سازی کمیته ملی المپیک؛ با طالبان گفتگو دارد.
به گزارش اسپوتنیک؛ سمیرا اصغری در سال 2018 و در سن 24 سالگی به عضویت کمیته بین المللی المپیک راه یافت و به جوان‌ترین عضو تاریخ IOC بدل شد.
او اولین افغانستانی بود که به چنین موقف دست می‌یافت اما او هرگز بینش خود در مورد ورزش افغانستان را فراموش نکرد.
در بیشتر جلسات IOC وی نیازهای جوانان و زنان و وضعیت کلی در افغانستان را انعکاس داد و همیشه مورد تأیید المپیک جهان نیز قرار گرفت.
سمیرا اصغری در حاشیه‌ی پنجمین دور مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی که به عنوان ناظر حضور یافته، با سایت AIPS گفتگویی انجام داده که در آن در پیوند به وضعیت فعلی زنان و نیز حضور طالبان پرداخته است.

او در این مصاحبه می‌گوید: "کمیته بین‌المللی المپیک اخیراً دو جلسه با طالبان داشت تا در مورد کمیته ملی المپیک و فعال‌سازی ورزش در داخل افغانستان به توافق برسد، زیرا جابجایی همه ورزشکاران و همه پرسنل ورزشی مرتبط دقیقاً یک راه‌حل پایدار نیست، بنابراین IOC برای گفتگو با طالبان تماس گرفت."

سمیرا اصغری می‌گوید که تا پایان سال جاری میلادی، کمیته ملی المپیک افغانستان و ریاست ورزش و تربیت بدنی کشور انتخابات جدیدی تحت کنترل طالبان خواهند داشت.
همچنان وی اضافه می‌کند که در گفتگوهای بین دو طرف، IOCبرای همکاری و اجرای فهرست خواسته‌های زنان علاقمندی نشان داده و برای گنجاندن زنان در ورزش‌های تفریحی و رقابتی، رهبری جدید NOC را تا پایان سال 2022 مهلت داده است.

سمیرا اصغری می‌گوید: "ما تیم‌های ملی زنان را در اوایل سال 2000 ایجاد کردیم، در آن زمان حضور زنان در سطح المپیک غیرممکن بود، زیرا 10 سال برای یک تیم ملی برای رشد و شرکت در چنین سطحی کافی نیست. اندیشه‌های IOC در مورد بازی‌های همبستگی اسلامی IOC با تغییر جهان در حال تحول است و داشتن انعطاف پذیری در حمایت از جوانان و حقوق برابر جنسیتی یکی از اهداف اصلی IOC 5+2020 است"

سمیرا می‌گوید که IOC در تمام زمینه‌های مختلف از جنبش کلی ورزش در سراسر جهان حمایت می‌کند. فدراسیون ورزش‌های همبستگی کشورهای اسلامی یکی از آنهاست که همه کشورهای اسلامی را با استفاده از ورزش و ارزش های آن متحد می‌کند و تا زمانی که IOC ببیند حرکت مثبتی در اتحادیه‌های ورزشی کشورهای مختلف وجود دارد و ارزش‌های وحدت را به اشتراک می‌گذارد. همانطور که در نسل‌های جوان در حال رقابت، به اشتراک گذاری تجربه و حمایت از یکدیگر دیده می شود؛ فضای ISG به یک معنا رقابتی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала