خلیل زاد در سالگرد سقوط افغانستان: حضور الظواهری در کابل به اعتماد بین آمریکا و طالبان صدمه زد

© @https://twitter.comخلیل‌زاد
خلیل‌زاد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.08.2022
عضو شوید
نماینده پیشین آمریکا در امور افغانستان معتقد است که حضور الظواهری در کابل باعث به وجود آمدن بی‌اعتمادی میان طالبان و امریکا شد .
به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد، نماینده پیشین آمریکا برای صلح افغانستان در تازه ترین مصاحبه خود به مناسبت اولین سالگرد تسلط مجدد طالبان بر افغانستان، می‌گوید حضور ظواهری در کابل باعث به وجود آمدن بی‌اعتمادی میان طالبان و آمریکا شد و در صورت عدم ارائه توضیحی قانع‌کننده از سوی این گروه، ممکن است مانع تحقق مطالبات‌ طالبان از جمله برقراری روابط با واشنگتن شود.
نماینده پیشین آمریکا در امور افغانستان درباره اینکه چقدر گزینه نظامی برای تحت فشار گذاشتن طالبان می تواند مطرح باشد گفت به نظر نمی‌رسد گزینه نظامی به صورت گسترده مانند اشغال افغانستان مطرح باشد، اما احتمال عملیات نظامی برای مبارزه با تروریسم و دفاع از منافع امریکا وجود دارد.
خلیل زاد با اشاره به 18 سال جنگ میان آمریکا و طالبان افزود: دلایلی همچون تغییر اوضاع بین‌المللی و هزینه بالای جنگ به‌ تدریج امریکا را به این نتیجه رساند که باید با طالبان وارد مذاکره شود و پس از آن طالبان و دولت افغانستان وارد مذاکره شدند.
وی اضافه کرد: هم ترامپ و هم بایدن به این نتیجه رسیده بودند که چنانچه خروج نیروهای امریکا از افغانستان را به زمان حاصل شدن توافق صلح میان گروه‌های افغان موکول کنند، ممکن است این توافق حاصل نشود و سبب ماندگاری نیروهای امریکا در افغانستان شود که این با رویکرد هر دو رئیس جمهوری مبنی بر لزوم خروج از افغانستان در تناقض بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала