آمریکا به سرعت کنترل جهان را از دست می دهد

© AP Photo / Susan WalshПрезидент США Джо Байден
Президент США Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2022
عضو شوید
اکسپرس: آمریکا به سرعت در حال از دست دادن کنترل نظم جهانی است، بایدن شرایط را تغییر نخواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، جیمز لی، ستون نویس روزنامه بریتانیایی اکسپرس گفت که ایالات متحده به تدریج کنترل نظم جهانی را که به سرعت در حال تغییر است از دست می دهد.
همانطور که نویسنده خاطرنشان کرد، ایالات متحده هنوز هم بزرگترین اقتصاد و ارتش جهان را دارد، اما کارشناسان مطمئن هستند که بادهای تغییر در سیاست جهانی در حال وزیدن است، زیرا سایر کشورها به قدرت می رسند و می خواهند واشنگتن را از پای بیاندازند.
لی گفت: "تردیدی وجود ندارد که چین به ابرقدرت بعدی تبدیل خواهد شد و احتمالاً با برقراری نظم جهانی دوقطبی جدید که از زمان جنگ سرد دیده نشده است، سیاره زمین را تکان خواهد داد."
به نظر او، ایالات در حال از دست دادن نفوذ هستند. این را نیز این واقعیت نشان می دهد که واشنگتن نتوانست مسئله اوکراین با مسکو را از طریق دیپلماسی حل کند.
این مقاله نویس یادآوری می کند که در خاورمیانه، ایالات متحده نیز در حال از دست دادن کنترل است و خلاء را با رقبا پر کرده است.
اودر اخیر به این نتیجه می رسد که زمان‌های سختی پیش رو است، رهبری کلید قدرتمند ماندن است، اما جو بایدن، رئیس کاخ سفید، اقتدار و شهرت پیشینیان خود را برای مقابله با چالش‌ها ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала