Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

دلیل حضور رونالدو و غیبت مسی در فهرست توپ طلا 2022

© Photo / Twitter/UEFACristiano Ronaldo, Lionel Messi
Cristiano Ronaldo, Lionel Messi - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2022
عضو شوید
نام برنده توپ طلای 2021 در لیست نامزدهای جایزه سال 2022 دیده نمی‌شود
به گزارش اسپوتنیک، اسامی نامزدهای دریافت توپ طلای سال 2022 بدون اینکه نامی از "لیونل مسی" در آن باشد منتشر شده است، موضوعی که باعث حیرت رسانه‌های ورزشی قرار گرفت.
نخستین نفر لئونل مسی است که برای اولین بار از سال 2006 و در حالی که 7 بار برنده توپ طلا شده، نامش در لیست مورد نظر وجود ندارد و برای دریافت هشتمین توپ در مراسم گالا که در 17 اکتبر برگزار می‌شود، حضور نخواهد داشت.
نشریه فرانسوی "اکیپ" درباره تفاوتی که فرانس فوتبال درباره مسی و رونالدو قائل شده، مطلبی با عنوان "چرا مسی غایب است در حالی که رونالدو در فهرست نامزدهای توپ طلای 2022 قرار دارد" منتشر کرده است.
طبق گزارش این نشریه، اولین سال حضور مسی در پاریس سال خوبی نبوده است شاهد مدعا هم به ثمر رساندن 6 گل در یک فصل است. ضمن اینکه از این پس دیگر قرار نیست جایزه بر اساس یک سال داده شود و عملکرد هر بازیکن در هر فصل محاسبه خواهد شد.
غیر از آمار ضعیف شش گل زده در لیگ، حذف زودهنگام از لیگ قهرمانان اروپا دیگر دلیلی بود که مسی نتوانست به جمع سی بازیکن برتر سال از نگاه فرانس فوتبال برسد.
اکیپ در ادامه دلیل حضور رونالدو در فهرست نامزدهای اولیه توپ طلا با وجود ناکامی‌ تیمش برای کسب جام و سهمیه لیگ قهرمانان اروپا هم چند دلیل ذکر کرده است که همه آنها مربوط به آمار فردی او می‌شود.
در مورد حضور رونالدو در لیست باید دانست که او بهترین گلزن تاریخ در سطح تیم ملی بوده و 6 گل در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند تا منچستریونایتد را به یک هشتم نهایی برساند و همچنین فصل را با 32 گل در 49 بازی در تمامی رقابت‌ها به پایان رساند.
اکنون باید دید که آیا معیارهای جدید در نظر گرفته شده از سوی نشریه فرانسوی در مورد نامزدهای اولیه و ادوار بعدی اهدای این جایزه نیز به اجرا درخواهد آمد یا نه.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала