Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

نایتون – یونایتد؛ مدیر سابق، خریدار فعلی!

© REUTERS / PHIL NOBLEاعتراض هواداران باشگاه منچستریونایتد
اعتراض هواداران باشگاه منچستریونایتد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2022
عضو شوید
مدیر پیشین سال‌های دور منچستریونایتد قصد دارد این تیم را از چنگ گلیزرها در بیاورد.
به گزارش اسپوتنیک، پس از فروش 10 درصد از سهام منچستر يونايتد توسط گلیزرها در بورس نیویورک، ارزش این باشگاه در بازار سهام بیش از 260 میلیون پوند کاهش یافته است.
در همین حال تایمز گزارش داده که از سال 2012 ارزش کلی باشگاه منچستر یونایتد از 2.2 میلیارد دلار به حدود 1.88 میلیارد دلار کاهش یافته است.
در مقایسه با یوونتوس، ارزش سهام این باشگاه از همان دوره دو برابر شده است و از 0.18 میلیارد یورو به 0.37 میلیارد یورو رسیده است.
مایکل نایتون، یکی از اعضای هیئت مدیره منچستر یونایتد یک بار در سال 1989 به خرید این باشگاه نزدیک شد. اکنون او به دنبال خرید خصمانه منچستر يونايتد از خانواده گلیزرها است.
گرچه گلیزرها زیاد او را جدی نمی‌گیرند، اما نایتون عقیده دارد که در صورت دریافت پیشنهادی خوب، گلیزرها حاضر به فروش هستند. نایتون گزارش داده که کنسرسیومی تشکیل داده و در حال آماده کردن پیشنهاد است.
نایتون طرح مشارکت هواداران در کارهای باشگاه را قبول ندارد و معتقد است که این صرفا مکانیزمی برای بقای گلیزرها است.
منابعی که به خوبی از درون باشگاه مطلع هستند، می‌گویند که احتمال موفقیت طرح مشارکت هواداران بسیار کم است.
هم‌چنین این عقیده وجود دارد که کسانی که در گذشته مدعی خرید باشگاه بودند، به دلیل هزینه‌های بسیار و هم‌چنین بهبود استادیوم، دیگر خواهان مالکیت منچستر یونایتد نیستند.
در حال حاضر، در بازار سهام، ارزش منچستر يونايتد حدودا 1.5 میلیارد پوند است. البته کارشناسان عقیده دارند که تغییر مالکیت اخیر چلسی نیز با قیمتی فراتر از حد انتظار به سرانجام رسید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала