کرزی: طالبان به من اجازه سفر نمی‌دهند

© Sputnik / P. Mamaghaniحامد کرزی
حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.08.2022
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین افغانستان تاکید دارد که چندین بار قصد داشته است در نشست بزرگ بین المللی اشتراک کند، ولی طالبان به وی اجازه سفر نداده اند.
به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان در مصاحبه با رادیو عمومی ملی امریکا "ان‌پی‌آر" گفته است که طالبان مانع سفر وی به کشورهای خارج می‌شود.
رئیس جمهور پیشین افغانستان تاکید دارد که چندین بار قصد داشته است در نشست بزرگ بین المللی اشتراک کند، ولی طالبان به وی اجازه سفر نداده اند.
او افزود که طالبان به گفته اند که روی بهبود روابط با امریکا کار می کنند، حالا مسایل زیادی از جمله آموزش دختران وجود که باید به آن رسیدگی شود تا مشروعیت را کسب کنند.
حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.08.2022
حامد کرزی: طالبان به دستور پاکستان آموزش دختران را منع کرده‌اند
آقای کرزی اظهار داشت که می تواند به جامعه جهانی ثابت ساخت که افغانستان به کشور دیگری تبدیل شده است.
او تاکید داشت: "این امر باعث می‌شود تا افرادی مانند من به جامعه بگویند که ما در مسیر دسترسی قرار داریم و به سمت و آینده بهتری حرکت می کنیم و شایسته حمایت می‌باشیم".
رادیو عمومی ملی امریکا به نقل از آقای کرزی همچنان می نویسد که طالبان به گفته اند که از بودن او در کابل افتخار می کنند، هراس دارند که اگر بیرون از کشور برود، دوباره برنگردد و همه چیز "به هم ریزد". رئیس جمهور پیشین افغانستان می افزاید که فقط در کابل است و "آزاد".
گفتنی‌ست که حامد کرزی با این که در حصر خانگی به‌سر می‌برد و اجازه خروج از کابل را ندارد، اما همواره از عملکرد طالبان در زمینه سرکوب رسانه‌ها، نقض حقوق زنان و تعطیلی مدارس دخترانه انتقاد کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала