چین سیاست خارجی آمریکا را با قتل جورج فلوید مقایسه می کند

© AP Photo / Taiwan Presidential OfficeСпикер Палаты представителей США Нэнси Пелоси и президент Тайваня Цай Инвэнь во время встречи
Спикер Палаты представителей США Нэнси Пелоси и президент Тайваня Цай Инвэнь во время встречи  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.08.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه چین، سیاست خارجی آمریکا را با قتل جورج فلوید مقایسه کرد.
به گزارش اسپوتنیک، هوآ چونینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، سیاست خارجی آمریکا را با قتل جورج فلوید آفریقایی-آمریکایی مقایسه کرد.
این دیپلمات گفت: ما نمی توانیم به ایالات متحده اجازه دهیم که خود را "پلیس جهانی" بداند و با کشورهای دیگر مانند جورج فلوید رفتار کند که آنها به میل خود او را مرعوب و خفه کردند. این گفته ها بر واکنش شدید پکن به سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان که در آگست انجام شد، اظهار نظر کرد.
پیش از این جورج فلوید آفریقایی-آمریکایی در 25 می 2020 توسط یک افسر پلیس سفیدپوست در حین دستگیری وی کشته شد. این امر باعث اعتراضات و شورش های گسترده در سراسر ایالات متحده و همچنین بحث عمومی در مورد نیاز به اصلاح پلیس شد.
رونمایی از مجسمه جورج فلوید در نیویورک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2021
رونمایی از مجسمه جورج فلوید در نیویورک
گفتنی است که پلوسی هفته گذشته از تایوان بازدید کرد و این امر دور دیگری از تنش را برانگیخت، زیرا چین حاکمیت این جزیره را به رسمیت نمی شناسد، آن را استان خود می داند و به شدت با هرگونه تماس بین تایپه و مقامات و نظامیان دیگر کشورها مخالف است.
در پی سفر رئیس مجلس نمایندگان، پکن تمرینات نظامی گسترده ای را در سواحل جزیره آغاز کرد، تحریم هایی را علیه دو صندوق تایوانی، خود پلوسی و بستگان نزدیکش اعمال کرد، اقدامات دیگری را انجام داد و همه را مقصر دانست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала