فعال شدن دوباره سیلوی نان‌پزی بلخ پس‌ از 25 سال

© Photo / twitter/BakhtarNAسیلوی نان‌پزی بلخ پس‌از ۲۵ سال دوباره فعال می‌شود
سیلوی نان‌پزی بلخ پس‌از ۲۵ سال دوباره فعال می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2022
عضو شوید
مسوولان محلی بلخ از فعال شدن دوباره دستگاه نان‌پزی سیلوی این ولایت پس از 25 سال خبر می‌دهند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، محمد جاوید صدیقی، رئیس فابریکه سیلوی بلخ می‌گوید كه قرار است نان‌های تولیدی در این فابریکه به نیروهای قول اردو، پولیس و شفاخانه ملکی توزیع گردد.
با این حال، شماری از انجینرانی که درحال فعال سازی این فابریکه اند، می‌گویند كه با فعال شدن فابریکه نان‌پزی سیلوی بلخ، شماری از شهروندان نیز مصروف کار خواهند شد.
به گفته آقای صدیقی، قبلاً این فابریکه نان‌پزی مقدار هشت تن آرد را روزانه نان تهیه می‌کرد اما اکنون بعد از فعال شدن، بیست و چهار تن آرد را نان تولید خواهد کرد و نان‌های این فابریکه بر اساس تفاهمی که صورت گرفته به بخش‌های نظامی و ملکی مزارشریف توزیع خواهد شد.
درهمین حال، مسوولان هم‌چنان می‌گویند که سالانه از کرایه جایداد‌های سیلو حدود یک میلیون و هشت صد هزار افغانی به خزانه دولت منتقل می‌شود.
از سوی‌هم انجینران تخنیکی این فابریکه می‌گویند که فعال شدن دوباره این فابریکه برای شماری از شهروندان بیکار زمینه کار را فراهم می‌کند.
گفتنی‌ست که فابریکه سیلوی بلخ در سال 1362 به همکاری شوروی سابق در جنوب شهر مزارشریف اعمار شد و تا سال 1375 فعالیت داشت و این فابریکه شامل بخش‌های چون ذخیره گندم و آسیاب نیز می‌باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала