روسیه: از آمریکا می‌خواهیم به فکر استقرار موشک های ممنوعه نباشد

© Photo / United States Department of Defenseموشک ممنوعه آمریکایی
موشک ممنوعه آمریکایی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2022
عضو شوید
معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل می‌گوید کشورش سهم عملی قابل توجهی در خلاصی جهان از تهدید سلاح های کشتار جمعی از جمله سلاح های هسته ای داشته است.
به گزارش اسپوتنیک، آندره بلوسوف، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، طی سخنرانی خود در اولین کمیته کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) گفت: روسیه از ایالات متحده و متحدانش خواسته است که اولین کسانی نباشند که موشک های ممنوعه میان برد و کوتاه برد شامل پیمان (INF) را مستقر می کنند.
وی یادآور شد که مسکو قبلاً در یک تعهد یکجانبه بر عهده گرفته بود که اسلحه‌های مشمول معاهده منع موشک های کوتاه و میان‌برد - INF را در مناطقی که سلاح‌های مشابه ساخت آمریکا در آنجا مستقر نباشند، جا به جا نکند.
دیپلمات روس گفت: "به منظور جلوگیری از یک مسابقه تسلیحاتی هسته‌ای فاجعه بار جدید، ما از ایالات متحده و متحدانش می خواهیم که تعهدات مشابهی را اتخاذ کنند."
پیش از این در ماه آپریل، سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با برنامه سیاسی "بازی بزرگ" از شبکه اول تلویزیون این کشور، اعلام کرد که ایالات متحده و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به وضوح در حال برنامه ریزی برای انتقال "خط دفاعی" این ائتلاف تا دریای چین جنوبی پیش برود.
به گفته وی، کشورهای غربی علناً قصد خود برای "مهره اصلی بودن" در عرصه جهانی را اعلام می‌کنند تا از این طریق پیمان آتلانتیک شمالی هر کاری که مایل است انجام دهد.
سرگئی لاوروف تاکید کرد که غیرقابل قبول بودن جنگ هسته‌ای موضع گیری اصولی روسیه است، هرچند خطر چنین درگیری را نمی توان دست کم گرفت.
گفتنی است معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای از زمان اجرای آن در سال 1970 میلادی، هر پنج سال یک بار در نشستی با حضور اعضای پیمان بازبینی می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала