رئیس اف‌بی‌آی: ممکن از خاک افغانستان ضد امریکا و کشورهای دیگر کار گرفته شود

© AFP 2023 / Mandel NganДиректор Федерального бюро расследований Кристофер Рэй
Директор Федерального бюро расследований Кристофер Рэй  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.08.2022
عضو شوید
کریستوفر رای، رئیس "اف‌بی‌آی" امریکا می‌گوید پس از کشته شدن ایمن الظواهری رهبر القاعده در کابل، احتمال می‌رود که از افغانستان حمله‌های ضد امریکا و جهان برنامه‌ریزی شوند و خاک افغانستان در برابر امریکا و کشورهای دیگر کار گرفته شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، گفت: "ما در باره نفوذ و فعالیت های گروه های هراس افگن از جمله القاعده و داعش خراسان نگران استیم که از اوضاع امنیتی وخیم افغانستان سوء استفاده کرده بر ضد امریکا اقدام کنند و من نگران این هم استم که هراس افگنان‌ در جهان از جمله در ایالات متحده از آنچه که در افغانستان می‌بینند الهام بگیرند".
در همین حال برخی از سناتوران امریکایی نیز از آنچه که احتمال مبدل شدن افغانستان به لانه امن هراس افگنان می‌گویند هشدار می دهند.
لیندسی گراهام، سناتور امریکایی، گفت: "ما باید سیاست‌های خود را به سرعت تنظیم کنیم تا از رویداد دیگر همانند یازده سپتامبر جلوگیری کنیم، زیرا مرز شکسته و پناهگاه امن هراس افگنان در افغانستان فرمولی برای فاجعه است".
Официальный представитель госдепартамента США Джон Кирби на пресс-конференции в Пентагоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2022
امریکا: می‌دانیم چه کسانی به رهبر القاعده پناه داده‌‌ بودند
این در حالیست که طالبان در یک اعلامیه تازه در پیوند به حمله طیارۀ بی سرنشین امریکا در کابل گفته است که از خاک افغانستان در برابر هیچ کشوری کار گرفته نخواهد شد.
امریکا به روز سه‌شنبه اعلام کرد که ایمن الظواهری، رهبر القاعده (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) در یک حمله طیارۀ بی سرنشین امریکا در کابل کشته شده است.
اما کابل می‌گوید که در باره اقامت الظواهری در کابل هیچ اطلاعی نداشته است و بررسی ها در این باره آغاز شده اند.
خبر کشته شدن ایمن الظواهری رهبر القاعده، واکنش های زیادی را در درون و بیرون از افغانستان بر انگیخته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала