شرکت امریکا در ایجاد ویروس کرونا اثبات گردید

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Медицинский работник оказывает помощь пациенту с COVID-19 в отделении реанимации и интенсивной терапии городской клинической больницы № 52
Медицинский работник оказывает помощь пациенту с COVID-19 в отделении реанимации и интенсивной терапии городской клинической больницы № 52 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2022
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه اعلام نمود: در حال بررسی این احتمال هستیم که آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده (USAID) در ایجاد ویروس کرونای جدید سهم مهم دارد.
به گزارش اسپوتنیک، آژانس گفت که USAID از سال 2009، برنامه "پیش بینی" را برای مطالعه ویروس های جدید کرونا، تامین مالی کرده است که در خفاش های حامل این ویروس ها مشاهده شده اند. یکی از پیمانکاران متابیوتا بود که به دلیل فعالیت های بیولوژیکی نظامی‌اش در اوکراین مشهور است.
حیوانات در جزیره «پوتیاتین» در ناحیه پریموریه روسیه. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.04.2022
ممکن ویروس کرونا به سراغ حیوانات برود
آن مساله توجه را به این واقعیت جلب می کند که در سال 2019 - قبل از ظهور اولین مواردCOVID-19 - مؤسسه هاپکینز امریکایی میزبان تمرین رویداد-201 با اقدامات در زمینه اپیدمی یک ویروس کرونای ناشناخته قبلی بود.
وزارت دفاع می گوید که اجرای سناریوی توسعه COVID-19 و خاتمه اضطراری برنامه پیش بینی توسط USAID ، ماهیت عمدی همه گیری و دخالت ایالات متحده در آغاز آن را نشان می دهد.
در ماه می 2022، پروفیسور جفری ساکس، کارشناس برجسته در مجله طبی معتبرLancet، گفت که "کرونا ویروس به طور مصنوعی و به احتمال زیاد با استفاده از پیشرفت های امریکایی در بیوتکنولوژی ایجاد شده است."
Закрытый магазин на улице Тауэнциенштрассе в Берлине во время общенационального локдауна в Германии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2022
مشخص شدن کانون همه‌گیری ویروس کرونا
به گفته متخصصین ما، در مجموع این امر با تنوع ژنواریانت‌ها که برای اکثر کروناویروس‌ها نامشخص است، نشان می‌دهد که باعث پیک‌های مختلف بروز آن‌ها، تفاوت‌های قابل‌توجه در مرگ‌ومیر و مسری بودن، توزیع ناهموار جغرافیایی و همچنین ماهیت غیرقابل پیش‌بینی فرآیند همه‌گیری می‌شود.
چنین به نظر می‌رسد که علیرغم تلاش‌های مداوم برای بومی‌سازی و جداسازی مریضان، این مرض همه‌گیر به‌طور مصنوعی با "درج" گونه‌های جدید ویروس در یک منطقه خاص تحریک می‌شود."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала