پلوسی: به دوستی با تایوان افتخار می‌کنیم و به تعهد خود برای حمایت از این‌کشور پابند خواهیم بود

© AFP 2023 / Drew Angerer/Getty Images پلوسی
پلوسی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2022
عضو شوید
رییس مجلس نماینده‌گان آمریکا می‌گوید که مقام‌های حکومتی ایالات متحده به تعهدات‌شان در حمایت از تایوان پابند خواهند بود.
به گزارش اسپوتنیک، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای که از سوی رسانه های تایوانی پخش می شد، گفت: ایالات متحده به دوستی پایدار خود با تایوان افتخار می کند و به تعهد خود برای حمایت از این جزیره پابند است.
نانسی پلوسی در دیدار با تسای اینگ ون، معاون رئیس پارلمان تایوان در تایپه، گفت: "هیات ما که من به آن بسیار افتخار می کنم، به تایوان آمد تا بیان کند که ما از تعهد خود نسبت به تایوان دست نمی کشیم و به دوستی پایدار خود بسیار افتخار می کنیم."
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ما به نشانه دوستی با تایوان و از برای صلح به این منطقه آمده‌ایم.
پلوسی یادآور شد که "قانون، تعهد آمریکا به تایوان دموکراتیک را تعیین می‌کند و چارچوبی را برای یک رابطه اقتصادی و دیپلماتیک فراهم می‌کند که به سرعت به یک مشارکت کلیدی منجر می‌شود."
نانسی پلوسی خاطر نشان کرده است: "هرگونه تلاشی که برای تعیین آینده تایوان به غیر از روش‌های صلح‌آمیز در نظر گرفته شود، تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه غربی اقیانوس آرام و نگران‌کننده است"
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از وارد به تایوان نیز ، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: سفر ما یکی از چندین هیات کنگره به تایوان است و به هیچ وجه با سیاست دیرینه ایالات متحده که بر اساس قانون روابط تایوان در سال 1979، بیانیه‌های مشترک ایالات متحده و چین و تضمین‌های 6 گانه هدایت می‌شود، در تضاد نیست.
نانسی پلوسی شامگاه سه شنبه - 2 آگست وارد فرودگاه سونگشان تایپه شد و اولین سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره از سال 1997 بود.
سفر پلوسی به تایوان اولین سفر یک مقام بلندپایه امریکایی به این جزیره در 25 سال گذشته است. در همین حال، واشنگتن می‌گوید که پکن ممکن است اقداماتی را انجام دهد که می‌تواند منجر به بحران شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала