وزیر داخله پاکستان: پهپادی که رهبر القاعده را در کابل کشت، از پاکستان پرواز نکرده بود

© www.wikipedia.orgرهبر القاعده
رهبر القاعده - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2022
عضو شوید
وزیر امور داخله پاکستان گفته است، که پاکستان در کشتن رهبر القاعده هیچ نقشی نداشته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، سانه‌های پاکستانی به نقل از راناثنأالله، وزیر داخله‌‌ی این کشور گزارش داده‌اند که پاکستان در قتل رهبر القاعده هیچ نقشی نداشته و این موضع داخلی افغانستان است.
Официальный представитель госдепартамента США Джон Кирби на пресс-конференции в Пентагоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2022
امریکا: می‌دانیم چه کسانی به رهبر القاعده پناه داده‌‌ بودند
مقام‌های پاکستان هرگونه استفاده از حریم هوایی پاکستان برای عملیات در افغانستان را رد کرد و گفته‌اند که امریکا پایگاه‌های نظامی مختلفی در منطقه دارد؛ اما این کشور در این عملیات از خاک و حریم هوایی پاکستان استفاده نکرده است.
وزیر داخله پاکستان در صحبت با رسانه‌ها تأکید کرده است، که در مورد حمله‌ی بر کابل باید میان افغانستان و امریکا گفت‌و‌گو صورت گیرد.
به باور راناثنأالله ناامنی در افغانستان بر وضعیت پاکستان تاثیر می‌گذارد. او تاکید کرد "امنیت افغانستان به مثابه امنیت در پاکستان است."
کُشته‌شدن رهبر القاعده در افغانستان با واکنش‌های گسترده جهانی به همراه شده است.
در همین حال وزارت امور خارجه پاکستان از کُشته‌شدن ایمن‌ الظواهری، رهبر القاعده توسط امریکا نه استقبال کرده و نه هم آن را تقبیح کرده است، بل‌که تنها گفته‌ است که آن‌ها هر نوع تروریسم را محکوم می‌کنند.
یادآوری می کنیم، که ایمن‌الظواهری دو روز پیش در یورش هواپیمای بی‌سرنشین امریکایی در خانه‌ای که گفته می‌شود متعلق به یکی از دستیاران سراج‌الدین حقانی در کابل است، کُشته شد‌.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала