وانگ یی: چین به نیروهای مدافع "استقلال تایوان" هرگز فرصتی برای اقدام نخواهد گذاشت

© AFP 2023 / Stefani Reynolds / POOLوانگ یی: چین به نیروهای مدافع استقلال تایوان هرگز فرصتی برای اقدام نخواهد گذاشت
وانگ یی: چین به نیروهای مدافع استقلال تایوان هرگز فرصتی برای اقدام نخواهد گذاشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه چین اتحاد مجدد چین با تایوان را یک امر اجتناب ناپذیر و تاریخی خواند و گفت این کشور به نیرو های مدافع استقلال تایوان هرگز جایی برای اقدام نخواهد گذاشت.
به گزارش اسپوتنیک، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در بیانیه ای در واکنش به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، گفت: اتحاد کامل چین با تایوان یک امر اجتناب ناپذیر تاریخی است.
در این بیانیه که متن آن در سایت رسمی وزارت خارجه چین نقل شده، آمده است: "اجرای اتحاد مجدد کامل ملی یک روند عمومی و اجتناب ناپذیر تاریخی است".
وانگ تاکید کرد، اصل چین واحد، مورد توافق جامعه بین‌المللی، بنیاد سیاسی روابط چین با سایر کشورها، در مرکز منافع اصلی چین و خط قرمزی است که نمی‌توان از آن عبور کرد.
وانگ یی به ایالات متحده توصیه کرد که رویای وارد آوردن آسیب به " اتحاد مجدد بزرگ چین" را نبینند.
وزیر امور خارجه در عین حال تاکید کرد که چین برای نیروهای مدافع استقلال تایوان جایی برای اقدام نخواهد گذاشت.
وانگ یی خاطرنشان کرد، مهم نیست که چگونه ایالات متحده از "استقلال" جزیره حمایت می کند، این تلاش ها بیهوده خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: برخی در آمریکا دائماً حاکمیت چین را در مورد مسئله تایوان به چالش می‌کشند، سیاست چین واحد را بی‌اهمیت جلوه می‌دهند و حتی عمداً مشکلاتی را در تنگه تایوان ایجاد می‌کنند.
وی به خبرنگاران گفت که مردم چین هرگز این اقدامات را نمی‌پذیرند و جامعه بین‌المللی نیز با چنین اقدامات تحریک آمیزی مخالف است.
وانگ تاکید کرد: شرم آور است که آمریکا وعده خود در مورد مسئله تایوان را زیر پا می‌گذارد و این اقدام تنها منجر به صدمه به اعتبار ملی این کشور می‌شود..
نانسی پلوسی شامگاه سه شنبه - 2 آگست وارد فرودگاه سونگشان تایپه شد و اولین سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره از سال 1997 بود.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از وارد به تایوان ، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: سفر ما یکی از چندین هیات کنگره به تایوان است و به هیچ وجه با سیاست دیرینه ایالات متحده که بر اساس قانون روابط تایوان در سال 1979، بیانیه‌های مشترک ایالات متحده و چین و تضمین‌های 6 گانه هدایت می‌شود، در تضاد نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала