هشدار سیگار از ادامه نقض حقوق و سرکوب بیشتر زنان در افغانستان

© @https://twitter.comحمله طالبان به زنان معترض در کابل
حمله طالبان به زنان معترض در کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2022
عضو شوید
بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان، وضعیت کشور برای زنان و دختران را نگران کننده دانسته و گفته که سرکوب بانوان در افغانستان همچنان ادامه دارد.
اداره بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان در گزارش سه‌ماهه خود، به کنگره ایالات متحده نسبت به وضعیت وخیم بحران انسانی در افغانستان هشدار می‌دهد.
گزارش سیگار بحران انسانی افغانستان را همچنان "وخیم" می‌داند و می‌افزاید که حدود 19 میلیون تن در افغانستان با گرسنگی شدید مواجه اند. این سازمان همچنین می‌گوید که 6 میلیون نفر با "شرایط نزدیک به قحطی" روبه رو هستند.
سیگار وضعیت زنان در افغانستان را نیز "در حال بدترشدن" توصیف می‌کند.
به گفتۀ سیگار، با وجود در خواست های آمریکا و جامعه جهانی، برای رعایت حقوق بشر به ویژه حقوق زنان، به نظر می رسد که طالبان تقریباً تمامی محدودیت های دهه نود میلادی و حاکمیت نخست شانرا بر زنان و دختران تحمیل می کنند.
گزارش سه ماهه سیگار می‌افزاید که سازمان‌های مددرسان به دلیل کمبود بودجه با کاهش چشمگیر مواد غذایی و اضطراری مواجه اند و انتظار می‌رود میلیون‌ها افغان در ماه‌های آینده با "سطوح گرسنگی شدید" مواجه شوند.
در گزارش به روز های نخست حاکمیت دوم طالبان اشاره شده که در آن ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان گفته بود، برای زنان و دختران در چهارچوب شریعت اسلامی حقوق داده می شود.
سیگار در مورد حقوق زنان بیشتر نگرانی‌های سایر سازمان های بین‌المللی را مطرح کرده است. اما می‌گوید که با وجود تقاضاهای امریکا و سایر کشورهای جوامع بین‌الملل، طالبان سیاست‌هایی را در قبال زنان افغانستان اتخاذ کرده که شبیه سیاست‌های این گروه در دهه 90 میلادی است.
سیگار می‌افزاید که گروه طالبان هیچگاه متعهد به احترام گذاشتن به معیارهای جهانی حقوق بشر نشده است. این سازمان می‌گوید که در ده ماه گذشته، طالبان با صدور فرمان‌هایی شبیه دوره اول خود، زنان و دختران افغانستان را از زندگی اجتماعی محروم کرده اند.
نزدیک به یک سال می شود که برای دختران بالاتر از صنف ششم در افغانستان اجازه رفتن به مکتب داده نمی شود.
به باور برخی از فعالان زن، طالبان از آموزش و کار دختران و زنان به عنوان ابزار استفاده می کنند تا حکومت شان در سطح جهان به رسمیت شناخته شود. هیچ کشوری تا اکنون حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته است.
ماه گذشته، هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان نیز سیاست‌های طالبان را به شدت محکوم کرد و گفت که زنان با آمدن این گروه از زندگی اجتماعی محو شده اند.
درهمین حال، عفو بین‌الملل نیز گزارش داد که سرکوب خفقان‌آور طالبان، زندگی زنان افغانستان را ویران کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала