مدیر بندر طرابلس: کشتی "لائودیکیه" حامل غلات‌ به‌زودی می‌تواند بندر ما را ترک کند

© Photoامین سلام، وزیر اقتصاد و تجارت لبنان
امین سلام، وزیر اقتصاد و تجارت لبنان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2022
عضو شوید
دادستانی لبنان حکم توقیف کشتی "لائودیکیه" حامل آرد که به دلیل اتهام وارده از سوی اوکراین توقیف شده بود، لغوکرد.
به گزارش اسپوتنیک، این کشتی که در لبنان به دلیل اتهامات اوکراین مبنی بر حمل آرد و جو "دزدیده شده" دستگیر شده بود، از دادستانی کل لبنان اجازه حرکت از بندر را دریافت کرده است.
امین سلام، وزیر اقتصاد و تجارت لبنان به اسپوتنیک گفت که وزارت تحت رهبری او به هیچ وجه با کشتی لائودیکیه مرتبط نیست - این کشتی متعلق به یک شرکت خصوصی است و احتمالاً قراردادی خصوصی برای فروش غلات و آرد انجام می‌دهد.
وی توضیح داد: وزارت اقتصاد حتی یک درخواست، گزارش یا پیام رسمی از وزارت دادگستری دریافت نکرده است. توقیف کشتی در صلاحیت آنها است. اطلاعاتی که ما در مورد کشتی داریم از دیپلمات های اوکراینی به ما رسیده است. کی‌یف ادعا می‌کند که غلات در این کشتی از آنها دزدیده شده است. بنابراین، وزارت دادگستری ما مجبور شد برای تحقیقات بعدی مداخله کند. همکاران اوکراینی استدلال کردند که این کشتی باری تحت تحریم های ایالات متحده و اوکراین است. بنابراین، نمی‌تواند وارد آب‌های سرزمینی لبنان شود.
 کشتی عامل غلات RIZONİ  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2022
بازرسی کشتی عامل غلات RIZONİ آغاز شده است+ویدیو
به گفته وی، حجم گندم حمل شده در لائودیکیه بسیار کم است که این امر برای خرید لبنان غیرمعمول است. به همین خاطر، بیروت آنطور که دیپلمات های اوکراینی قبلاً پیشنهاد کرده بودند، برنامه‌ای برای نگهداری یا فروش آن نداشت.
سلام اضافه کرد: گندم بسیار کمی در کشتی وجود دارد - حدود 5 هزار تُن. چنین مقدار تأثیری بر امنیت ما نخواهد گذاشت، به همین دلیل علاقهٔ ما را به خود جلب نکرد. معمولاً ما به طور متوسط ​​49 هزار تُن در هر تحویل وارد می‌کنیم.این همان حجمی است که ما اکنون از اودسا انتظار داریم.
وزیر اقتصاد و تجارت لبنان همچنین تاکید کرد که سرنوشت کشتی "لائودیکیه" توسط وزارت دادگستری و مقامات قضایی مربوطه تعیین خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала