در عراق تظاهرات به هفت استان سرایت کرده است+ویدیو

© AFP 2023 / Ahmad Al-RubayeСторонники иракского политика Муктада ас-Садра во время разрушения бетонного заграждения на пути к "Зеленой зоне" в Багдаде
Сторонники иракского политика Муктада ас-Садра во время разрушения бетонного заграждения на пути к Зеленой зоне в Багдаде  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2022
عضو شوید
در عراق، اعتراضات حامیان مقتدی صدر سیاستمدار شیعه عراقی پیش از این هفت استان از جمله بغداد را پوشش داده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه، روز شنبه، تظاهرات حامیان مقتدی صدر سیاستمدار بانفوذ شیعه در پایتخت عراق از سر گرفته شد، تظاهرکنندگان برای دومین بار در یک هفته گذشته وارد ساختمان پارلمان شدند.
تظاهر کنندگان هنوز در مجلس هستند و به گفته آنها قصد دارند به اعتصاب ادامه دهند. همزمان، "چارچوب هماهنگی" که مخالف صدر است، از پیروانش خواسته تا با طرحی برای مسدود کردن جاده فرودگاه در نزدیکی مرزهای "منطقه سبز"، به منظور جلوگیری از فرار اعضای دولت، اقدامی اعتراضی ترتیب دهند.
بر اساس گزارش رسانه ها، تجمعات در استان های میسان، دیوانیه، بابل، بصره، دیالی و ذی قار آغاز شد. در بغداد، تظاهرکنندگان چندین پل منتهی به منطقه سبز را مسدود کردند و درگیری‌ های کوچکی بین هواداران معترض سکوی هماهنگی و نیروهای امنیتی رخ داد.
پیش از این، عامر الفیض یکی از رهبران چارچوب هماهنگی به اسپوتنیک، گفته بود که این اتحادیه قصد ندارد نامزدی خود برای پست نخست وزیری را پس از اعتراضات در بغداد پس بگیرد.
عراق در یک بحران سیاسی قرار دارد، پس از انتخابات پارلمانی که در اکتبر ۲۰۲۱ برگزار شد، نیروهای سیاسی کشور نتوانستند رئیس جمهور جدید جمهوری را انتخاب کنند و دولت تشکیل دهند. بر اساس قوانین محلی، پارلمان با اکثریت دو سوم، رئیس دولت را انتخاب می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала