نبیل: افراد بلندپایه القاعده در نزدیک مهمانخانه سراج الدین حقانی زندگی می‌‌کنند

© Photo / Facebook/RNرحمت الله نبیل
رحمت الله نبیل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2022
عضو شوید
پس از انتشار خبر کشته شدن رهبر القاعده در کابل، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در توئیتر نوشت که "رهبران القاعده در شیرپور وزیر اکبرخان، در نزدیک مهمانخانه‌های وزیر داخله و معاون امنیت طالبان جا داده شده‌اند."
به گزارش اسپوتنیک،در پی انتشار اخباری از کشته‌شدن ایمن‌الظواهری؛ رهبر القاعده در حمله هوایی آمریکا در کابل، رحمت‌الله نبیل، رییس سابق امنیت ملی در رشته توییت‌هایی نوشته‌است که تعداد قابل توجهی از اعضای القاعده در نزدیکی مهمان‌خانه سراج‌الدین حقانی؛ سرپرست وزارت داخله و معاون امنیت طالبان در وزیراکبرخان و شیرپور جا داده شده‌اند.
آقای نبیل نوشته‌است که این اعضای القاعده به عنوان مربی آموزش نیروهای طالبان استخدام شده‌اند.
او نوشته‌است که "طالبان از اربابان خود (ارتش پاکستان) به خوبی آموخته‌اند و می‌دانند که چگونه بازی دوگانه خود را با مردم افغانستان و جهان انجام دهند."
او افزوده که اکنون مردم افغانستان و جامعه جهانی باید نگران این باشند که "چه کسی" به رهبری القاعده در افغانستان پناه داده‌است.
در شبکه‌های اجتماعی عکس یک خانه در کابل نشر شده که گفته می‌شود محل اقامت ایمن الظواهری، رهبر طالبان بود که در اثر حمله پهپادی آمریکا در کابل کشته شد.
"الظواهری" معاون "اسامه بن لادن" در جریان حملات یازده سپتامبر بود.
مقامات آمریکایی رسماً تا هنوز در مورد محل بودوباش ظواهری چیزی نگفته‌اند. اما، یک مقام ارشد استخباراتی آمریکا به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت که ظواهری در خانه یکی از دستیاران ارشد سراج الدین حقانی، وزیر داخله طالبان در کابل بسر می‌برد.
سراج‌الدین حقانی به عنوان "خطرناک‌ترین تروریست" تحت تعقیب پولیس فدرال امریکا است و اف‌بی‌آی برای دستگیری او جایزه 10 میلیون دالری تعیین کرده‌است.
طالبان بلافاصله با نشر اعلامیۀ، حمله پهپادی آمریکا به منطقه شیرپور کابل را بدون تایید کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر القاعده به شدت محکوم و آن را خلاف توافق نامه دوحه بیان کرده‌اند.
این در حالی است که طالبان در چند سال گذشته ادعا کرده اند که با گروه القاعده ارتباطی ندارند اما حالا کشته شدن رهبر القاعده در قلب کابل این ادعای طالبان را زیر سوال برده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала