کندک "آزوف" در روسیه سازمان تروریستی شناخته شد

© Sputnik / Evgeny Kotenko /  مراجعه به بانک تصاویر Бойцы батальона “Азов” принимают присягу на верность Украине на Софийской площади в Киеве перед отправкой на Донбасс
Бойцы батальона “Азов” принимают присягу на верность Украине на Софийской площади в Киеве перед отправкой на Донбасс - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2022
عضو شوید
دادگاه عالی روسیه کندک آزوف را به عنوان یک سازمان تروریستی به رسمیت شناخت و فعالیت آن را در خاک روسیه ممنوع اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دادگاه عالی روسیه کندک آزوف را به عنوان یک سازمان تروریستی به رسمیت شناخت و فعالیت آن را در خاک روسیه ممنوع اعلام کرد.
به گفته قاضی این دادگاه تصمیم به رسمیت شناختن "آزوف" به عنوان یک سازمان تروریستی و ممنوعیت آن در روسیه منوط به اجرای فوری و بدون انتظار برای لازم الاجرا شدن است.
در حال حاضر پرونده های جنایی علیه تعدادی از شبه نظامیان آزوف در روسیه تحت عنوان افراط گرایی، مزدور و مواردی از این قبیل باز شده است. اکنون، شبه‌نظامیان آزوف* را می‌توان به‌عنوان همدست، مشارکت‌کننده و سازمان‌دهندگان یک سازمان تروریستی با عبارات جدی‌تر تحت تعقیب قرار داد. بنابراین ، برای اعضای این سازمان در قانون کیفری روسیه ، مدت 10 تا 20 سال زندان و برای سازمان دهندگان فعالیت های تروریستی - از 15 تا 20 سال زندان در نظر گرفته شده است.
در عین حال، قانون افرادی را که داوطلبانه از مشارکت در چنین سازمانی منصرف شده اند، البته قبل از دستگیری و شروع اقدامات تحقیقاتی، از مسئولیت معاف می کند.
گفتنی است کندک آزوف جنجال برانگیزترین گروه شبه نظامی در اوکراین است که از ایدئولوژی جناح راست حمایت می‌کند، نماد‌های نازی را استفاده می‌کند و بر ایدئولوژی برتری طلبی سفیدپوستان تاکید دارد.
به گزارش واشنگتن پست حتی آندری بیلتسکی، یکی از بنیانگذاران و فرماندهان ارشد این کندک و نماینده آزوف در پارلمان، تمایلات افراطی، محافظه کارانه و راست افراطی خود یا حضور برخی افراط گرایان در کندک آزوف را رد نکرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала