ورود کشتی های هواپیمابر چین به دریا در آستانه سفر پلوسی به تایوان

© AP Photo / Li Tangکشتی طیاره بردار لیائونینگ
کشتی طیاره بردار لیائونینگ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2022
عضو شوید
در آستانه احتمال سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان و گمانه‌زنی‌ها درمورد زمان احتمالی این سفر، کشتی های هواپیمابر چین در آب های منطقه مستقر شدند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه Zhongguo Shibao می نویسد، دو کشتی هواپیمابر نیروی دریایی ارتش آزادیبخش خلق چین در بحبوحه سفر احتمالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، به دریا رفتند.
به گفته این نشریه، رزمناوهای حامل هواپیماهای لیائونینگ و شاندونگ اخیراً بنادر چینگدائو در شرق ولایت شاندونگ و سانیا در هاینان را ترک کردند، اما تاریخ دقیق آن مشخص نیست.
همچنین این روزنامه اشاره ای نمی کند که آیا کشتی ها همزمان به دریا رفته اند و به کجا می روند.
ارتش چین از اول تا چهارم آگست در خلیج بوهای و از دوم تا ششم آگوست در دریای چین جنوبی مانور می‌دهد.
بنابر گزارش رسانه‌ها، با افزایش احتمال سفر پلوسی به تایوان، ساعاتی پیش جنگنده های چین بر فراز تنگه تایوان به پرواز درآمدند. همچنین، چند فروند کشتی جنگی چین نیز در آبهای منطقه مستقر شدند.
چین بارها درمورد سفر پلوسی به تایوان هشدار داده است، اما آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که تحت تاثیر این هشدارها قرار نمی گیرد.
تایوان جزیره‌ای در شرق چین و تحت حاکمیت دولت مرکزی چین است و پکن در چارچوب سیاست "چین واحد"، این جزیره را بخشی از سرزمین خود می‌داند، با این وجود دولت آمریکا به رغم اعتراض‌های پکن در سال‌های اخیر و به ویژه در دولت کنونی فروش جنگ افزار نظامی به جزیره تایوان و حمایت از جریان‌های جدایی طلب این منطقه را افزایش داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала