هواپیمای حامل نانسی پلوسی به سمت تایوان چرخید

© AFP 2023 / Drew Angerer/Getty Images هواپیمای حامل نانسی پلوسی به سمت تایوان چرخید
هواپیمای حامل نانسی پلوسی به سمت تایوان چرخید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2022
عضو شوید
هواپیمای که احتمال دارد حامل رئیس مجلس نمایندگان آمریکا باشد در حال پرواز بر فراز دریای سولاوسی است.
به گزارش اسپوتنیک، داده های Flightradar نشان می‌دهد که یک هواپیما، که احتمال دارد نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از سرنشینان آن باشد، به سمت تایوان چرخید و بر فراز دریای سولاوسی پرواز کرد.
رئيس مجلس نمایندگان آمریکا در جریان تور آسیایی جنجالی خود، روز دوشنبه وارد سنگاپور شد و سه‌شنبه از مالزی دیدن کرد. دفتر او اعلام کرد که پلوسی به کوریای جنوبی و جاپان نیز خواهد رفت اما به سفر تایوان اشاره‌ای نکرد.
پیش از این رسانه های تایوانی گزارش داده بودند که هواپیمای حامل نانسی پلوسی در راس هیئت آمریکایی که طبق منابع مختلف بین 6 تا 20 نفر خواهد بود، باید روز سه شنبه بین ساعت 21:00 تا 22:30 به وقت محلی به فرودگاه سونگشان در تایپه فرود آید.
گفته می‌شود که او شب را در هتل Grand Hyatt سپری خواهد کرد و صبح چهارشنبه از (پارلمان تایوان) جایی که با رهبری این جزیره از جمله رئیس دولت، تسای اینگ ون دیدار می‌کند، بازدید خواهد کرد.
خاطرنشان می شود که او روز چهارشنبه حوالی ظهر سوار هواپیما می شود و جزیره را ترک می کند و بدین ترتیب بازدید کوتاه خود را از تایوان به پایان می‌رساند.
پیش ازاین وزارت خارجه تایوان اعلام کرد که در مورد گزارش‌های مربوط به برنامه‌های سفر پلوسی اظهارنظر نمی‌کند؛ با این حال، کاخ سفید تصریح کرد که او حق دارد چنین سفری را انجام دهد.
پکن، تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و بازدید مقام‌های آمریکایی از تایوان را به ارسال پیامی به اردوگاه استقلال‌طلبان در این جزیره توصیف می‌کند. در همین حال، تایوان ادعاهای حاکمیت چین را رد می‌کند و می‌گوید فقط مردم آن منطقه می‌توانند در مورد آینده جزیره تصمیم بگیرند. واشنگتن با تایوان روابط دیپلماتیک رسمی ندارد، اما طبق قوانین ایالات متحده موظف است ابزار دفاع از خود را در اختیار این جزیره قرار دهد.
اگر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان برود، عالی‌رتبه‌ترین مقام آمریکایی خواهد بود که از سال 1997 تاکنون به این منطقه رفته است. آخرین بار در آن سال بود که نیوت گینگریچ، رئیس محافظه‌کار مجلس نمایندگان در آن زمان، به تایوان سفر کرد. این در حالی است که روابط آمریکا و چین در وضعیت بسیار حساسی قرار دارد و آمریکا نگران است که شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین، در یک سال و نیم آینده سعی کند علیه تایوان اقدام نظامی کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала