اعتراض مردم تایوان به سفر پلوسی + ویدئو

© AP Photo / Chiang Ying-yingЛюди в защитных масках в Тайбэе
Люди в защитных масках в Тайбэе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2022
عضو شوید
شماری از مردم تایوان در اعتراض به سفر احتمالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به خیابان های تایپه برآمدند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از China Times همزمان با قوت‌گرفتن احتمال سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، شماری از مردم این جزیره در اعتراض به سفر این مقام ارشد آمریکا، به خیابان‌ها آمدند.
به گزارش این نشریه، در آستانه سفر احتمالی "نانسی پلوسی"، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، شماری از مردم این جزیره در اعتراض به این سفر به خیابان‌ها آمدند و علیه پلوسی شعار سر دادند.
گلوبال تایمز نیز با انتشار تصاویری این خبر را به نقل از رسانه‌های محلی تایوان مانند "چایناتایمز" منتشر کرد و افزود مردم معترض اعلام کردند رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نباید به تایوان سفر کند، زیرا موجب افزایش تنش‌ها در این جزیره می‌شود.
خاطرنشان می شود که اعتراضات عمدتاً در نزدیکی ساختمان انجمن ایالات متحده در تایوان برگزار شد، این اعتراضات توسط سکوها و انجمن های مختلف اجتماعی سازماندهی شدند. معترضان پلوسی را "یک آمریکایی زشت" خواندند و از وی خواستند به تایوان سفر نکند و تاکید کردند که مردم این جزیره خواستار سفر وی نیستند و از آن استقبال نمی کنند.
علی‌رغم اینکه در بیانیه روز یکشنبه دفتر نانسی پلوسی اعلام شد او و هیئت همراه در سفر به کشورهای آسیای شرقی به کشورهای سنگاپور، مالزی، کوریای جنوبی و جاپان سفر خواهند کرد و در این بیانیه هیچ اشاره‌ای به سفر این هیئت آمریکایی به تایوان نشده بود، روز دوشنبه رسانه‌های محلی تایوان اعلام کردند رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز سه‌شنبه ساعت 22 برای دیدار با مقامات تایوان وارد این جزیره خواهد شد.
دور تازه تنش‌ها بین واشنگتن و پکن از چند روز پیش و با اعلام خبرِ تصمیم رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای سفر به جزیره خودمختار تایوان آغاز شد.
روز جمعه همزمان با اعلام آغاز سفر هیئت آمریکایی به کشورهای شرق آسیا و احتمال سفر اعضای این هیئت به جزیره تایوان، نیروهای مسلح چین رزمایش دریایی خود را در دریای جنوبی چین و سواحل استان "گوانگ‌دونگ" آغاز کردند.
ژائو لی‌جیان"، سخنگوی وزارت خارجه چین هم روز دوشنبه به مقامات آمریکا هشدار داد اگر "نانسی پلوسی"، به تایوان سفر کند، ارتش چین "بیکار نخواهد نشست".
پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست "چین واحد" ارزیابی می‌کند. اخیراَ دولت آمریکا لایحه صدها میلیارد دالری بودجه نظامی آمریکا را امضا کرد که بخش چشمگیری از آن به مقابله با چین و حمایت از تایوان تخصیص داده شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала