ادعای گریز وزیر داخله طالبان پس از کشته شدن رهبر القاعده در کابل

© Twitter account of moi afghanistanحقانی
حقانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2022
عضو شوید
مشاور امنیت ملی پیشین افغانستان مدعی شد پس از یورش پهپادهای امریکایی به مقر رهبر القاعده در کابل، وزیر داخله طالبان به سرعت کابل را به همراه یک کاروان بزرگ نظامی ترک کرده و به جنوب این کشور رفته است.
به گزارش اسپوتنیک، رحمت الله نبیل رئیس امنیت ملی پیشین افغانستان به نقل از منابع خود مدعی شد، که در زمان یورش هواپیماهای بدون سرنشین امریکا به مقر ایمن الظواهری، رهبر القاعده در کابل، سراج الدین حقانی میزبان نشست طالبان پاکستان و هیات علمای از این کشور در منطقه وزیراکبر خان بوده است.
رحمت الله نبیل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2022
نبیل: افراد بلندپایه القاعده در نزدیک مهمانخانه سراج الدین حقانی زندگی می‌‌کنند
نبیل افزود: پس از حمله پهبادهای امریکا، وزیر داخله طالبان به سرعت کابل را به همراهی یک کاروان عظیم نظامی ترک کرده و به پکتیا رفته است.
رئیس امنیت پیشین افغانستان در ادامه گفته است: این احتمال وجود دارد که سراج الدین حقانی که تلاش دارد از لیست سیاه آمریکا با کمک ارتش پاکستان خارج شود، محل پنهان شدن رهبر القاعده را به آمریکایی‌ها داده باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه طی چندهفته گذشته پسران بن لادن و الظواهری با مقامات طالبان در کابل دیدار کرد، گفت: احتمال دیگری نیز وجود که براساس آن شاخه ملابرادر و ملایعقوب با مقصر جلوه دادن حقانی برای پنهان کردن القاعده به دنبال تضعیف وزیر کشور طالبان باشند.
این مقام سابق افغانستان به عنوان سومین احتمال به دخالت پاکستان در ترور رهبرالقاعده اشاره کرده و افزود که هر زمان پاکستان با مشکلی مواجه می‌شود که در حال حاضر درگیر بحران اقتصادی است با این اقدامات سعی در انحراف افکار جهانیان و مردم کشور خود است.
رحمت الله نبیل در ادامه به اشراف اطلاعاتی آمریکا نیز اشاره کرده و گفت است: آمریکا طی 20 سال گذشته با سرمایه‌گذاری سنگین در افغانستان اطلاعات خوبی از تحولات این کشور در اختیار دارد.
وی در پایان تاکید کرد: پس از مرگ رهبر القاعده ادعای طالبان مبنی بر قطع روابط با این گروه دیگر برای مردم جهان قابل پذیرش نخواهد بود.
بامداد سه‌شنبه بود که بعد از گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره احتمال کشته شدن ایمن الظواهری در افغانستان، یک مقام ارشد دولت آمریکا با تایید انجام حمله پهپادی به هدفی در کابل، گفت در این حمله یک عضو ارشد سازمان تروریستی "القاعده" از بین رفت.
سپس، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با برگزاری نشست خبری در کاخ سفید به ارائه توضیحاتی درباره حمله پهپادی این کشور پرداخت و گفت: "أیمن الظواهری، رهبر گروه تروریستی القاعده را در افغانستان کشتیم. الظواهری باعث کشته‌شدن بسیاری از آمریکایی‌ها در حملات مختلف شده بود".
کشته شدن ایمن الظواهری در شرایطی انجام شده که خروج سال گذشته نظامیان آمریکا از افغانستان بعد از ۲۰ سال اشغالگری واشنگتن و متحدانش در این کشور، همچنان خبرساز است و منتقدان بایدن بارها از شیوه فاجعه بار خروج آمریکایی‌ها از افغانستان انتقاد کرده‌اند.
از طرف دیگر در حالی‌آمریکا از مرگ سرکرده القاعده خبر داده که تاکنون رسانه‌های مختلف چندین بار درباره مرگ او در سال‌های گذشته گمانه‌زنی‌هایی انجام داده بودند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала