انتقال هواپیمابرهای آمریکا به سمت تایوان به دلیل سفر احتمالی پلوسی

© AFP 2023 / Nathan Howard/Getty Images پلوسی
پلوسی   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2022
عضو شوید
رسانه های خبری با انتشار گزارشی اعلام کردند که یک ناو هواپیمابر آمریکایی به همراه گروه رزمی خود به سمت جزیره تایوان در حرکت است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "نیکی آسیا" ایالات متحده هواپیماها و کشتی های هواپیمابر را به دلیل سفر احتمالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان به این جزیره، نزدیک‌تر می‌کند.
رسانه های تایوانی گزارش داده اند که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ممکن است عصر سه شنبه (2 آگست) به تایوان سفر کند.
چین در واکنش به این دیدار اعلام کرد که این سفر "عواقب جدی" خواهد داشت و چین برای حفاظت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی اقدام قاطعانه ای انجام خواهد داد.
این در حالیست که روز گذشته نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راس هیئتی از کنگره آمریکا به منطقه هند و اقیانوس آرام، خواهد رفت و در سفر به "سنگاپور، مالزی، کوریای جنوبی و جاپان" با مقامات این کشور‌های دیدار خواهد داشت.
پلوسی هیچ اشاره‌ای به سفر تایوان نکرده است و همین باعث شد تا "مایک پمپئو" وزیرخارجه دولت پیشین آمریکا، از "جو بایدن" رئیس‌جمهور کنونی این کشور، برای تصمیم رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای سفر نکردن به تایوان انتقاد کند.
دولت چین در چند ماه گذشته ضمن انتقاد از مداخله خارجی در تایوان و تاکید بر چین واحد، برگزاری مانور‌های نظامی را در نزدیکی تایوان افزایش داده است.
واشنگتن روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد، اما طبق قانون خود را موظف می‌داند برای این جزیره ابزاری برای دفاع از خود فراهم کند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала