طالبان باشنده ‌گان ساکنان ولسوالی ناور غزنی را گروگان گرفته‌اند

© https://twitter.com در ولسوالی جاغوری ولایت غزنی نیروهای گروه طالبان به دکانداران منطقه‌ی "بابه" در این ولسوالی دستور داده تا پرچم این گروه را بر دکان‌های ‌شان نصب کنند.
 در ولسوالی جاغوری ولایت غزنی نیروهای گروه طالبان به دکانداران منطقه‌ی بابه در این ولسوالی دستور داده تا پرچم این گروه را بر دکان‌های ‌شان نصب کنند. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2022
عضو شوید
گروه طالبان شماری از باشنده ‌گان ولسوالی ناور غزنی را به‌ دلیل عدم پرداخت تاوان به کوچی‌ها گروگان گرفته‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، منابع محلی به روزنامه ۸صبح می‌گویند که طالبان شماری از باشنده‌گان ولسوالی ناور ولایت غزنی را به دلیل عدم پرداخت تاوان و دیه به کوچی‌ها، تحت فشار قرار داده و از هر قریه یک تن را گروگان گرفته‌اند.
براساس معلومات این منابع، باشنده‌گان روستاهای قوریه ناور روز دوشنبه، ۱۰ اسد، به مرکز ولسوالی ناور رفته بودند تا در مورد حل معضل‌شان با کوچی‌ها و تحمیل تاوان نا‌عادلانه، با مسوولان طالبان گفت‌وگو کنند.
به گفته منابع، پس از آن‌که این گفت‌وگوها به نتیجه نرسید، طالبان از هر قریه یک نفر را فراخوانده و آنان را به دلیل عدم پرداخت دیه و تاوان به کوچی‌ها، گروگان گرفته‌اند.
منابع می‌افزایند که بر‌اساس فیصله صورت گرفته میان کوچی‌ها و تعدادی از ارباب محل همسو با آنان، مردم محل باید بابت دیه و تاوان آن‌چه از سوی کوچی‌ها غارت ۹۰۰ گوسفند در زمان حکومت پیشین خوانده می‌شود، مبلغ یازده میلیون کلدار پاکستانی به کوچی‌ها پرداخت کنند.
باشنده‌گان محل با رد این فیصله، گفته‌اند که در هیچ رویدادی که منجر به پرداخت تاوان و دیه شود، شامل نبوده‌اند و گوسفند‌ها توسط مردم به غارت نرفته است.
Города мира. Гаага - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2022
سازمان ملل: 700 هزار شغل در افغانستان زیر حاکمیت طالبان از بین رفته است
باشنده‌گان ناور غزنی با ظالمانه خواندن این فیصله، می‌گویند که اگر طالبان و کوچی‌ها شواهدی موثق دارند که گوسفند‌های‌شان توسط مردم غارت شده است، باید از مجرای رسمی به این قضیه رسیده‌‌گی شود.
آنان از مقام‌های محلی طالبان خواسته‌اند که به قضیه به‌شکل عادلانه رسیده‌گی کنند، در غیر آن مردم مجبور‌ند به مقام‌های طالبان در کابل شکایت کنند.
این در حالی است که کوچی‌ها با حمایت طالبان محلی، در برخی از ولایت‌های دیگر، از جمله ولسوالی‌های بهسود و دایمیرداد ولایت میدان‌وردک نیز باشنده‌گان محل را تحت فشار قرار داده‌اند.
پیش از این در ولسوالی مالستان ولایت غزنی، طالبان همه باشنده‌گان این ولسوالی را مجبور کردند که بیش از ۶ میلیون افغانی را به یک باشنده ولایت ارزگان بابت آن‌چه دزدیدن رمه توسط چند شخص خوانده می‌شود، بپردازند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала