حرکت گروهی از کشتی هواپیمابر امریکایی به طرف تایوان

© Sputnik / United States Navy /  مراجعه به بانک تصاویر Авианосная группа ВМС США во главе с авианосцем Harry Truman. Архивное фото
Авианосная группа ВМС США во главе с авианосцем Harry Truman. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2022
عضو شوید
مرکز تحلیلی چینی SCSPI تاکید دارد که با مشاهده این رویداد، سفر احتمالی رئیس مجلس نمایندگان به تایوان قابل رد نیست.
به گزارش اسپوتنیک، گروهی از کشتی های هواپیمابر امریکایی، به رهبر کشتی یواس‌اس رونالد ریگان از دریای چین جنوبی خارج شد به سمت آب های جنوب شرقی تایوان حرکت نموده اند. در خصوص مرکز تحلیلی چینی SCSPI می نویسد.
این مرکز تاکید دارد که این کشتی می تواند در 800 کیلومتری جنوب شرقی جزیره حضور داشته باشند، او جزیره لوزون فیلیپین را دور زده اند و به سمت شمال به سمت تایوان در حرکت اند.
مرکز تحلیلی چینی SCSPI تاکید دارد که با مشاهده این رویداد، سفر احتمالی رئیس مجلس نمایندگان به تایوان قابل رد نیست.
این در حالیست که روز گذشته نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راس هیئتی از کنگره آمریکا به منطقه هند و اقیانوس آرام، خواهد رفت و در سفر به "سنگاپور، مالزی، کوریای جنوبی و جاپان" با مقامات این کشور‌های دیدار خواهد داشت.
В кабине истребителя Су-30 перед тренировочным полетом в Липецком авиацентре имени В. П. Чкалова - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2022
چهار فروند جنگنده چینی وارد حریم دفاع هوایی تایوان شدند
پلوسی هیچ اشاره‌ای به سفر تایوان نکرده است و همین باعث شد تا "مایک پمپئو" وزیرخارجه دولت پیشین آمریکا، از "جو بایدن" رئیس‌جمهور کنونی این کشور، برای تصمیم رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای سفر نکردن به تایوان انتقاد کند.
دولت چین در چند ماه گذشته ضمن انتقاد از مداخله خارجی در تایوان و تاکید بر چین واحد، برگزاری مانور‌های نظامی را در نزدیکی تایوان افزایش داده است.
واشنگتن روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد، اما طبق قانون خود را موظف می‌داند برای این جزیره ابزاری برای دفاع از خود فراهم کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала