اظهار نظر وزیر امور خارجه سابق یوگسلاوی در مورد تشدید اوضاع در کوزوو

© AP Photo / Dimitri MessinisБомбардировка Белграда силами НАТО
Бомбардировка Белграда силами НАТО - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه سابق یوگسلاوی و رئیس سابق نمایندگی یوگسلاوی در سازمان ملل متحد در مورد تشدید اوضاع در کوزوو اظهار نظر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیسلاو یووانوویچ، وزیر امور خارجه سابق یوگسلاوی و رئیس سابق نمایندگی یوگسلاوی در سازمان ملل متحد در مورد تشدید اوضاع در کوزوو اظهار نظر کرد.
وی گفت: آمریکا در تلاش است با تحریکات کوچک صربستان را مطلع بسازد و دریابد که تا چه اندازه برای محافظت از صرب ها در کوزوو آماده است.
کورتی و پریشتینا فقط کمکی به آمریکا نزدیک هستند، اما آمریکا نباید در این مسائل زیاده روی کند و از حد عبور کند، همانطور که قبلا به راحتی این کار را انجام می دادند.
زیرا واشنگتن به خوبی می داند که صربستان می تواند در این راه از دست برود و این برای آنها نه تنها به خاطر کوزوو، بلکه به خاطر جمهوری صربستان نیز مهم است.
وی می گوید که هدف آنها با کمک تهدیدها و فشارهای مداوم، شکستن تدریجی صربستان و وادار کردن آن به مشارکت در اجرای اهداف آمریکا در بالکان است.
اگر این امر به آسانی که تصور می‌کردند محقق نشود، ممکن است برای آمریکایی‌ها مشکل ساز شود و آنها را به فکر تغییر تاکتیک‌ها و رویکردها برای تسریع این روند بیندازند.
کورتی، مانند هر نماینده دیگری از پریشتینا، به تنهایی تصمیم نمی گیرد، هیچ کاری را بدون کسب مجوز از آمریکا انجام نمی دهد.
این یک واقعیت شناخته شده است.
نظرسنجی: بیش از نیم امریکایی‌ها درمورد بمباردمان یوگسلاوی نشنیده اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.10.2019
نظرسنجی: بیش از نیم امریکایی‌ها درمورد بمباردمان یوگسلاوی نشنیده اند
در این داستان آمریکا کلید همه چیز است، به آنها اجازه داد تا اندکی شادی کنند و مارا آزمایش کنند که چقدر آماده ایم تا به تعهدی که قبلاً داده بودیم عمل کنیم و دیگر اجازه ندهیم عملیات طوفان دوباره تکرار شود.
ایالات متحده ما را از موقعیت خوب خارج می کند و در مواجهه با نیاز فوری به حفاظت از صرب ها در کوزوو و متوهیا، ما در موقعیت آسیب پذیرتری قرار داریم.
به گفته وی آنها هم در داخل و هم از بیرون می توانند از آن بهره ببرند. این سیاست فرسودگی صربستان خواهد بود، نه تنها با کورتی و تحریکات دوره ای او در کوزوو، بلکه با کاهش سرمایه گذاری ها، و اگر ما خواسته های آنها را در رابطه با روسیه به چین برآورده نکنیم. آنها همچنین هرگز از عامل داخلی غافل نمی شوند.
واشنگتن به ما می گوید: "مراقب باشید، صرب ها، اگر در دفاع از حاکمیت و حقوق خود بیش از حد پیش بروید، ممکن است با مشکلات نامطلوبی مواجه شوید."
وی می گوید که صربستان امروز تنها نیست و ایالات متحده آن را زیاد دوست ندارد. آنها باید هر چه زودتر مشکل بالکان را حل کنند و برای این کار، به اعتقاد من، باید در سیاست خود در قبال صربستان و کوزوو تجدید نظر کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала