رزمایش ارتش چین در سواحل تایوان با شلیک های رزمی

© Sputnik / Vitaliy AnkovБоевые машины пехоты Военно-морских сил Народно-освободительной армии КНР выходят на берег во время высадки морского десанта
Боевые машины пехоты Военно-морских сил Народно-освободительной армии КНР выходят на берег во время высадки морского десанта - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.07.2022
عضو شوید
ارتش چین رزمایش دریایی را با شلیک های رزمی در آب های نزدیک تایوان انجام می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، ارتش آزادی‌بخش خلق چین (PLA) روز شنبه در آب‌های ولایت فوجیان شرقی واقع در تنگه جزیره تایوان رزمایشی را با شلیک های رزمی انجام می‌دهد. شهر پینگتان این اداره هشدار داد، که از ساعت 8:00 تا 21:00 به وقت محلی (03:00-16:00 به وقت مسکو) در منطقه تعیین شده در منطقه آبی شهر، تمرینات با شلیک مستقیم برگزار می شود و بنابراین ورود همه کشتی ها به این منطقه ممنوع است.
Капитолий на Капитолийском холме в Вашингтоне, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.07.2022
سفر احتمالی نانسی پلوسی به تایوان
منطقه مشخص شده همزمان، در 29 تا 30 جولای، تمرینات نظامی ارتش آزادی بخش خلق چین نیز در بخش غربی تنگه کیونگژو، که ولایت جنوبی گوانگدونگ را از جزیره هاینان جدا می کند، و همچنین در منطقه آبی جنوب شرقی جزیره دوانشان واقع در جنوب ساحل استان گوانگدونگ برگزار می شود.
رزمایش ارتش چین در شرق و جنوب این کشور در آستانه جشن نود و پنجمین سالگرد تاسیس ارتش آزادیبخش خلق چین و همچنین در آستانه سفر احتمالی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان امریکا به تایوان که پکن فعالانه با آن مخالف است، برگزار می شود.
پیشتر رسانه های امریکایی گزارش داده بودند، که پلوسی روز جمعه به یک تور آسیایی می رود و طی آن از جاپان، کوریای جنوبی، مالزیا و سنگاپور دیدن خواهد کرد و همچنین انتظار می‌رود رئیس مجلس نمایندگان امریکا به تایوان نیز سفر کند. او خود به دلیل نگرانی های امنیتی از اظهار نظر درباره اینکه آیا سفری انجام خواهد شد، خودداری کرد.
سفر احتمالی پلوسی به تایوان در ماه اپریل گزارش شد، اما تور آسیایی به دلیل دچار شدن ناگهانی پلوسی به ویروس کرونا لغو شد. رسانه‌ها همچنین گزارش دادند که دیپلمات‌های چینی در ایالات متحده فعالانه تلاش می‌کنند تا نامطلوب بودن سفر به این جزیره را "در راستای منافع" هر دو طرف به نمایندگان کنگره امریکا منتقل کنند.
یادآوری می کنیم، که موضوع تایوان در چارچوب روابط امریکا و چین در شرایط اوکراین اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. پکن تاکید می کند، که به دلایل تاریخی و سیاسی، هیچ قیاسی مناسب نیست و از امریکا می خواهد که در امور داخلی اش دخالت نکند. واشنگتن که طبق توافقات دوجانبه و تعدادی از قوانین تصویب شده توسط کنگره ایالات متحده، رسماً با تایپه که توسط سازمان ملل به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از جمهوری خلق چین به رسمیت شناخته شده است، روابط دیپلماتیک ندارد، نه تنها روابط خود را با این جزیره حفظ می کند، بلکه مرتباً به این جزیره کمک می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала