رسانه: مصر قراردادهای خرید گندم از اوکراین را فسخ کرد

© AFP 2023 / KIRILL KUDRYAVTSEVУрожай пшеницы, фото из архива
Урожай пшеницы, фото из архива - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2022
عضو شوید
رویترز به نقل از منابع گزارش داد که مصر قراردادهای خرید 240 هزار تُن گندم از اوکراین را که در دسمبر سال 2021 بسته شده بود، فسخ کرد.
به گزارش اسپوتنیک، اداره کل تامین کالاهای مصر (GASC) شرکت های تامین کننده Nibulon و Inerco را از تعهدات قراردادی خود "معاف" کرد.
به گفته رویتزر، مقامات مصری در ماه دسمبر سال گذشته میلادی غلات را به قیمت 346 تا 360 دالر در ازای هر تُن خریداری کردند، اما با توجه به وضعیت اوکراین، محموله رزرو شده هرگز تحویل داده نشد.
در 22 جولای، در استانبول، اسنادی مبنی بر رفع محدودیت های عرضه محصولات روسیه برای صادرات و کمک روسیه در صادرات غلات اوکراینی امضا شد. این قرارداد که توسط روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل منعقد شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله بندر اودسا است.
همانطور که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین پیشتر گفته بود مسکو آماده است تمام تلاش خود را برای تأمین ورود غلات اوکراین به بازارهای جهانی انجام دهد. به گفته سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امضای اسناد در استانبول در مورد رفع محدودیت‌های عرضه محصولات روسیه برای صادرات و کمک روسیه در صادرات غلات اوکراین، بر ماهیت مصنوعی تلاش‌های غرب برای انداختن تقصیر مشکلات غذایی برعهده روسیه تأکید می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала