اروپا طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد؛ کابلوف: نظر غرب بدرد کسی نمی‌خورد

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر П/к специального представителя президента РФ по Афганистану З. Кабулова
П/к специального представителя президента РФ по Афганистану З. Кабулова - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2022
عضو شوید
نماینده رئیس جمهور روسیه در مورد افغانستان گفت که نظر غرب درمورد به رسمیت شناختن طالبان به کسی اهمیت ندارد.
ضمیر کابلوف، نماینده رئیس جمهور پوتین در پاسخ به سوالی درمورد اینکه محمد جلال، یکی از چهره‌های رسانه‌ای و از سخنگویان غیررسمی طالبان، در توییتر نوشت که در نشست تاشکند، تمامی کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا اصطلاح "حکومت افغانستان" را به کار بردند و رژیم فعلی افغانستان "یک حقیقت است که هیچ کسی نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد"، توماس نیکولاس، فرستاده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان، در پاسخ نوشت که این گفته‌ها بی‌اساس‌اند و اتحادیه اروپا در نشست تاشکند کاملا روشن و صریح اعلام کرد که افغانستان هیچ دولت رسمی ندارد، گفت: من درباره این اعلامیه شنیدم، سوال من این است که نظر غرب به کی مهم است؟. ما با آنها (افغان‌ها و طالبان)، به عنوان نهاد حکومتی فعلی صحبت داشتیم. از این لحاظ بلی ما با آنها صحبت کردیم."
آقای کابلوف گفت که مسئولیت فعلی غرب و امریکا این است که درحال حاضر سخاوتمندانه اقتصاد افغانستان را به وضعیت عادی برگرداند و در مقابل اعمالی که در این کشور انجام دادند، پرداخت کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала