کارشناسان خروج روسیه از ایستگاه فضایی بین‌المللی را ضربه‌ای به بشریت خواندند

© Photo / Роскосмос/Сергей РязанскийВид на Землю с борта МКС.
Вид на Землю с борта МКС. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2022
عضو شوید
کارشناسان نظامی چین در مصاحبه با روزنامه گلوبال تایمز گفتند که خروج روسیه از ایستگاه فضایی بین‌المللی ضربه بزرگ به بشریت و اهداف آن در اکتشاف فضایی مشترک خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته کارشناسان، تنها اقدامات غیرمسوولانه امریکا را می‌توان مقصر این امر دانست.
یک کارشناس نظامی به شرط فاش نشدن نامش به به این روزنامه گفت: پیشرفت وقایع نشان می‌دهد که روسیه متوجه شده است که از تحریم‌ها و تحقیرهایی که از سوی ایالات متحده دریافت کرده است، از جمله تحریم‌هایی که قبل از عملیات نظامی در اوکراین دریافت کرده‌اند، به اندازۀ کافی تحمل کرده است. بنابراین مسکو دیگر خواهان هیچ گونه تعامل با واشنگتن نیست.
این تحلیلگر اضافه کرد که اگر روسیه از ایستگاه فضایی بین‌المللی خارج شود، این یک ضربه بزرگ به بشریت و اهدافش در زمینه اکتشاف فضایی مشترک" خواهد بود. وی در عین حال افزود که دلیل این امر "دستکاری‌های سیاسی و اقدامات غیرمسوولانه امریکا" خواهد بود.
با این حال، "سونگ ژونگ پینگ" کارشناس نظامی چینی و مفسر تلویزیونی، به گلوبال تایمز گفت که ایالات متحده می‌تواند بدون روسیه ایستگاه فضایی بین‌المللی را حفظ کند، اما هزینه بسیار بیشتری برای آنها خواهد داشت.
وی افزود: نیاز به سرمایه‌گذاری های جدید برای تحقیقات و توسعه تکنولوژی هایی است که جایگزین روسیه خواهند شد. این را می‌توان به‌عنوان ضربه‌ای از سوی روسیه در پاسخ به تحریم‌‌های امریکا تلقی کرد.
روسیه پس از سال 2024 از پروژه ایستگاه فضایی بین المللی خارج خواهد شد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2022
روسیه پس از سال 2024 از پروژه ISS خارج خواهد شد
روز سه شنبه، یوری بوریسوف، رئیس جدید سازمان فضایی روسیه (روسکوسموس) که اخیراً جایگزین دیمیتری روگوزین شده است، به رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین گزارش داد که تصمیم برای خروج روسیه از پروژه ایستگاه فضایی بین‌المللی پس از سال 2014 میلادی گرفته شده است. ناسا که به همراه شرکای اروپایی قصد دارد تا سال 2030 از ایستگاه فضایی بین‌المللی استفاده کند، هنوز در مورد برنامه‌های مسکو برای خروج از پروژه ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال 2024 اظهار نظری نکرده و گفته است که اطلاعیه رسمی از روسیه دریافت نکرده است.
همانطور که ولادیمیر سولوویوف، طراح عمومی سیستم ها و مجتمع های سرنشین دار روسیه، طراح عمومی "آر اس سی انرژی" در روز سه شنبه خاطرنشان کرد، ساخت یک ایستگاه خدمات مداری جدید روسیه زودتر از سال 2028 آغاز خواهد شد، ایستگاه جدید می‌تواند آغاز شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала