موتر "باگی" سربازان چچن از قطب شمال و دشت های آتشین شرق میانه نمی ترسند

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر باگی "چابرز" تولید شده در دانشگاه نیروهای ویژه در شهر گودرمس فدراسیون روسیه
باگی چابرز تولید شده در دانشگاه نیروهای ویژه در شهر گودرمس فدراسیون روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2022
عضو شوید
موتر "باگی" سربازان چچن از قطب شمال و دشت های آتشین شرق میانه نمی ترسند
به گزارش اسپوتنیک، برخی از بهترین وسایل نقلیه محاربوی جهان ("باگی") در جمهوری چچن فدراسیون روسیه تولید می گردد که "چابرز" نام گذاری شده است. ترجمه "چابرز" در زبان چچنی به معنی "خرس-گرگ" است. کارخانه تولید این موتر ها، از جمله مُدل های نظامی آن در قلمرو دانشگاه نیروهای ویژه در شهر گودرمس فدراسیون روسیه واقع است. چابرزها برای نیازهای نیرو های ویژه وزارت حالت اضطرار و به سفارش تولید می شوند که میتواند قوای روسیه و همچنین فقط برای طرفداران مسابقات سپورتی باشد.
تاریخچه چابرز از سال 2016 آغاز میشود. در آن زمان فکر کرد که موتر سپورتی در شهر در شهر فریازینو در حومه مسکو تولید شود. اما بعد به دلیل علاقمندی خاص رمضان قدیروف، رئیس جمهوری چچن به موترهای محاربوی تصمیم به انتقال تولید این وسیله نقلیه به جمهوری چچن گرفته شد وشهرت واقعی این موتر روسی به دست آمد که جمهوری چچن موتر رزمی باگی چابرز ام-3 در سال 2017 در نکایشگاه بین المللی نظامی-تخنیکی "آرمیا" (ارتش) مشهور شد.
خبرنگاران اسپوتنیک حین سفر در جمهوری چچن، توانایی باگی روسی را خودش آزمایش نموده و با الکساندر سیرینک، رئیس توسعه "چابرز" صحبت کردند. او شخصاً نه تنها در فعالیت های پروژیی شرکت می کند بلکه به عنوان یک آزمایش کننده این باگی ها فعال است.
سیریک گفت: "در ابتدا، زمانی که از "چابرز" در ورزش استفاده می شد، تولیدات آن بسیار کم بود. این موتر برای مسابقات خاص استفاده می شد، اما بعد از مسابقات دوباره با پرزه تبدیل می شد. برای تولید انبوه، البته که چنین رویکردی کافی نیست. بعدا از سال 2018، چنین موترها بر اساس مستندات تخنیکی مونتاژ می شوند. فقط با امکانات یک مجموعه کامل بر اساس نیاز و فرمایش مشتری می توان آن را با جلو چپ و یا با جلو راست ساخت.
طبق معمول، شرکت "چابرز" در زمینه توسعه، تولید، ترمیم و سایر خدمات نگهداری موتر "باگی" از صفر فعالیت می کند. تمام پرزه های باگی 100 فیصد تولیدات داخلی روسیه می باشد.
چابرز قاعدتاً برای حرکت در میان کوه ها، در بی راهه، کانال های دریاچه های کوهستانی و گل و لای استفاده می شود. با وجود این همه افتخارات محاربوی، اکثراً چنین موتر ها برای مسابقات در سرک های خامه و توریزم تولید می گردد. به همین دلیل می توانید در کارخانه موتر های را ببینید که به آبی آرام، سرخ یا سفید رنگ شده اند."
© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر کارگاه مونتاژ باگی "چابرز" در دانشگاه نیروهای ویژه در شهر گودرمس فدراسیون روسیه
کارگاه مونتاژ باگی چابرز در دانشگاه نیروهای ویژه در شهر گودرمس فدراسیون روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2022
کارگاه مونتاژ باگی "چابرز" در دانشگاه نیروهای ویژه در شهر گودرمس فدراسیون روسیه
الکساندر سیریک در مورد ویژگی های تخنیک چابرز بیان داشت:
"در جریان فعالیت کارخانه، تقریباً صد موتر تولید شد. موترهای تولید شده با برند M-3 در دو، سه و چهار محل آزمایش شد. قدرت آن 98 اسب آور بود. یکی از برتری اصلی موتر های "باگی" ما سیستم تعلیق ورزشی است، که با آن می توانند در مسیر ناهموار با سرعت تا 60 کیلومتر فی ساعت حرکت کنند، در حالی که موتر معمولی فقط می تواند با سرعت 15 یا 20 کیلومتر فی ساعت حرکت کند. بر علاوه این، برخی از گزینه های مونتاژ چابرز به آن اجازه می دهد با زاویه 42 درجه حرکت کند – این عملاً حد گذرپذیری هندسی است".
© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر "چابرز" M-3
چابرز M-3 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2022
"چابرز" M-3
یکی از مُدل های شاخص این برند "چابرز ام-3"است. این باگی یک موتر هجومی با گنجایش سه نفر است که عبارت اند از راننده، تیرانداز مسلسل و راکت انداز. موضع دوم - تجهیزات تسلیحاتی است که امکان انداخت را فراهم می‌کند تا تروریست ها و مواضع دشمن را تا 360 درجه نابود کند. این مُدل ثابت کرد که در محاربه بسیار موثر است و می تواند در جریان عملیات نظامی در مناطق کوهستانی و جنگلی و در دشت ها مانند شرق میانه بسیار راحت اجرا نماید. بطور مثال، موتر های"چابرز ام-3"موفقانه در ماموریت های نظامی سوریه شرکت نموده اند.
دیگر این که، این موتر "باگی" نه تنها از گرمای دشت های سوزان، بلکه از شرایط فوق العاده سرد نیز نمی ترسد. مُدل زمستانی چاربرز با تایرهای"چابرزام-3" و به طور کامل با ترکیب از چاینها و اسکی جایگزین شده است که حین عبور از موانع برفی کمک می نماید. کابین باز چاربرز نه تنها ورود و خروج سریع را فراهم می کند بلکه می تواند انجام ماموریت های جستجوی و نجات، حتی در بیشتر موارد چون شرایط آب و هوایی شدید را تسهیل کند. چنین مُدل می تواند جایگزین موتر برفرو در قطب شمال شود. موتر قطب شمال یا همان مُدل شمالی "چابرز ام-3" برای اولین بار در تمرینات مارچ 2018 در سرزمین فرانتس یوزف - در شمال دور روسیه برگزار شد.
© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر کارگاه مونتاژ باگی "چابرز" در دانشگاه نیروهای ویژه در شهر گودرمس فدراسیون روسیه
کارگاه مونتاژ باگی چابرز در دانشگاه نیروهای ویژه در شهر گودرمس فدراسیون روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2022
کارگاه مونتاژ باگی "چابرز" در دانشگاه نیروهای ویژه در شهر گودرمس فدراسیون روسیه
"برادر بزرگ" موتر همه جارو "چابرز ام-6" گنجایش شش نفر را دارد و همچنان می توان در عرصه خدمات اضطراری از آن استفاده کرد، زیرا برعلاوه سایر مزایا، می توان سالون داخلی آن را به حمل و نقل افراد بی حرکت مبدل کرد. قدرت موتور آن به 200 اسب آور می رسد. در این موتر وسایل برای نصب یک ماشندار 7.62 میلی متری و راکت اندا AGS-17 یا AGS-30 وجود دارد. می توان گفت که موتر "باگی" برای مبارزه با تروریست ها در شرایط کوهستانی بسیار موثر است.
الکساندر سیریک تاکید کرد که مشتریان موتر "چابرز" هم نظامیان و هم شخصیت های ملکی می باشند. این موتر ها مدارک لازم را برای استفاده در جاده های عمومی و همچنین برای فروش در خارج از کشور دارد. به طور مثال، اخیراً "چابرزها" به تایلند ارسال شدند.
قابل ذکر است که برای مونتاژ "چابرز" عمدتاً از پرزه ها ساخت روسیه استفاده می شود. بطور مثال، موتر "چابرز ام-3" مجهز به موتور "واز-21126" با برخی تغییرات است، که در موترهای روسی " لادا پریورا" نصب شده است. موتور "واز-21126" با قدرت 98 اسب اجازه می دهد تا "چابرز" به سرعت بیش از حد 130 کیلومتر حرکت کند. سیریک اشاره کرد که موترها فقط تایر در روی چرخ و چراغ تخنیکی ساخت خارجی دارد. اما در شرایط تحریم قرار است جایگزینی اجزای واردات آن در حال آماده سازی است. روسیه می تواند تمام نیاز های تولیدی "چابرز" را مستقلانه از شروع تا آخر تولید نماید
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала