مشخص شدن کانون همه‌گیری ویروس کرونا

© Sputnik / Christian Mang /  مراجعه به بانک تصاویر Закрытый магазин на улице Тауэнциенштрассе в Берлине во время общенационального локдауна в Германии
Закрытый магазин на улице Тауэнциенштрассе в Берлине во время общенационального локдауна в Германии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2022
عضو شوید
حققان نشان دادند که ویروس از طریق دو انتقال انسان و دام مستقل از حیوان به انسان در بین انسان ها پخش می شود.
به گزارش اسپوتنیک، حققان نشان دادند که ویروس از طریق دو انتقال انسان و دام مستقل از حیوان به انسان در بین انسان ها پخش می شود.
دانشمندان تنوع ژنومی ویروس SARS-CoV-2را در همان ابتدای همه گیری کووید-19 مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و دریافتند که تا فوریه 2020، احتمالاً تنها دو دودمان ویروسی جداگانه A و B وجود داشته است.
آنها حداقل در نتیجه بیماری ظاهر شده اند. دو رویداد جداگانه انتقال بین گونه ای به انسان. اولین انتقال انسان و دام بین 23 اکتبر و 8 دسامبر 2019 رخ داد و با ویروس های دودمان B مرتبط بود. انتقال ویروس دودمان Aاحتمالاً ظرف چند هفته پس از اولین رویداد رخ داده است.
تجزیه و تحلیل مکانی دقیق نشان داد که بیشتر 155 مورد آلودگی در دسامبر 2019 در نزدیکی و اطراف بازار ووهان گزارش شده است و از نظر جغرافیایی با آن به عنوان کانون شیوع مرتبط است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала