طالبان محلی در بدخشان: بنای مرزی پاکستان را در واخان از بین بردند

© Photo / FB/ آمریت گردشگری بدخشانولسوالی واخان بدخشان
ولسوالی واخان بدخشان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2022
عضو شوید
جنگجویان گروه طالبان در ولایت بدخشان افغانستان، یک بنا را در واخان بدخشان در مرز افغانستان و پاکستان از بین بردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهند طالبان محلی یک بنا را در واخان بدخشان که در مرز افغانستان و پاکستان ساخته شده تخریب می‌کنند.
در این ویدیوها یک عضو طالبان ادعا می‌کند، که دولت پاکستان نشانه‌های مرزی را در خاک افغانستان ساخته است.
در روزهای اخیر گزارش‌ها مبنی بر واگذاری یا اضافه شدن منطقه کوهستانی واخان در مرز افغانستان با چین به دهلیز اقتصادی پاکستان و چین، بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته است.
صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2022
صالح: کابل اشغال شده اما شما در فکر واخان هستید
طالبان محلی در بدخشان می‌گویند پاکستان این بناها را در نقطه صفر مرزی ویران و بناهای جدیدی در خاک افغانستان ساخته‌اند و اکنون به‌دست طالبان ویران شده است.
کریم خرم، رئیس دفتر ریاست جمهوری در زمان حامد کرزی اخیرا در توییتی نوشت که پاکستان طرح واگذاری واخان بدخشان را به طالبان مطرح کرده است. آقای خرمیمی‌گوید که پاکستان چندین‌ بار از حامد کرزی نیز واخان را درخواست کرده بود اما به گفته او این درخواست از سوی حامد کرزی رد شده بود.
بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان پیش از این گفته بود، که این گروه در مورد واخان بدخشان با کسی گفتگو نکرده و به گفته او کسی موضوع واخان بدخشان را مطرح نکرده است.
مقام‌های پاکستانی نیز اخیرا گزارش‌ها درباره اضافه شدن واخان افغانستان به کریدور اقتصادی چین و پاکستان را تکذیب کرده بودند.
امرالله صالح، معاون پیشین ریاست جمهوری با اشاره به این موضوع در یادداشتی نوشت که کابل توسط پاکستان "اشغال" شده است و واخان بدخشان نیز "لیلام" شده است.
رحمت‌الله نبیل، رئیس سابق امنیت ملی افغانستان نیز می‌گوید به نظر می‌رسد پاکستان با طالبان و کشورهای قدرتمند منطقه در خصوص تصاحب واخان بدخشان به توافق رسیده است.
آقای نبیل می‌گوید، امیر خان متقی، وزیر خارجه طالبان در ارتباط به این موضوع اخیرا به ولایت بدخشان سفر کرده بود.
امیر خان متقی دو هفته قبل به ولایت بدخشان رفت و با شماری از مقامات محلی این گروه دیدار و گفتگو کرد. او در این سفر به ولسوالی بهارک بدخشان نیز رفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала